لنوو با Lavie Mini در رویای ساختن یک کامپیوتر در قالب نینتندو سوییچ است!

به گزارش مجله صادق ویلا، در حالی که بسیاری از شرکت های سازنده سخت افزار در نمایشگاه CES 2021 از محصولات جدید ولی معمولی خود رونمایی کردند، لنوو با همکاری یکی از شرکای خود یعنی NEC، از طرح مفهومی محصولی بسیار جالبی تحت عنوان Lavie Mini رونمایی کرد که به نظر می رسد دنیای گیمینگ روی کامپیوتر شخصی را متحول کند.

لنوو با Lavie Mini در رویای ساختن یک کامپیوتر در قالب نینتندو سوییچ است!

در نمایشگاه CES سال جاری، لنوو از محصول جدیدی تحت عنوان Lavie Mini رونمایی کرد که در واقع یک کامپیوتر گیمینگ قابل حمل در قالب کنسول بازی نینتندو سوییچ است. این محصول 8 اینچی است و از صفحه لمسی با وضوح 1920 × 1200 بهره می برد. از لحاظ سخت افزاری هم به جدیدترین نسل از پردازنده های اینتل یعنی Core i7-1180G7 مجهز شده منتها گرافیک داخلی مجزا ندارد و در این بخش باید به قدرت پردازنده مجتمع یعنی Iris Xe اینتل متکی باشد.

همان طور که گفته شد، لنوو Lavie Mini یک محصول قابل حمل با وزنی معادل 580 گرم است. به این معنا که کاربر می تواند آن را بدون مشکل جابه جا کند. نکته جالب اما نوع کلید های به کار رفته در این محصول هستند که به جای طراحی U شکل، به شکل دایره ای طراحی شده اند تا هم تنوعی در شکل ظاهری آن بوجود بیاید و هم زیباتر به نظر برسد. همچنین این صفحه کلید از نور پس زمینه برخوردار است تا نوشتن با آن در نور شب آسان تر باشد.

نکته مهم در رابطه با جذابیت Lavie Mini در کنار وزن پایین و ظاهری جالب، کنترلرهای بی سیمی هستند که به همراه آن عرضه می شوند و با اتصال به بدنه دستگاه، به کاربر در انجام بازی ها یاری می نمایند. در واقع وقتی این کنترلر را به لنوو Lavie Mini متصل کنید، دستگاه شما شباهت زیادی به کنسول بازی نینتندو سوییچ پیدا می نماید. اگر هم صفحه 8 اینچی برایتان کافی نیست، می توانید آن را به وسیله داک مخصوص به نمایشگری عظیمتر متصل نموده و محتوا را در نهایت با وضوح 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه مشاهده کنید. هر چند با در نظر دریافت پردازنده گرافیکی این محصول، نمی توان امیدوار بود بازی های روز با چنین کیفیت روی آن اجرا شوند.

از آنجایی که Lavie Mini در واقع یک کامپیوتر شخصی است، کاربر می تواند هر کنترلر بلوتوثی که در اختیار دارد را به آن متصل نموده و به انجام بازی بپردازد. لنوو برای این محصول جالب 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع PCIe، پشتیبانی از فناوری High-Definition Audio اینتل، 2 پورت USB-C نسل 2 و USB-A به همراه 1 پورت USB-C 3.1 و نسل دوم پورت HDMI را در نظر گرفته تا بهره مند نبودن از کارت گرافیک مجزا تنها نقطه ضعف عظیم آن باشد.

متأسفانه لنوو Lavie Mini هنوز در مرحله اولیه واقع شده است و آنچه که لنوو و NEC در نمایشگاه سال جاری رونمایی کردند فقط یک طرح مفهومی است، نه دستگاهی که بتوان آن را خریداری کرد. به همین خاطر قیمتی هم برای آن اعلام نشده. با این حال این دستگاه نشان داد دست یابی به رویایی که بتوان در هر مکان، یک کامپیوتر شخصی برای انجام بازی در اختیار داشت غیر ممکن نیست.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 747

به "لنوو با Lavie Mini در رویای ساختن یک کامپیوتر در قالب نینتندو سوییچ است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنوو با Lavie Mini در رویای ساختن یک کامپیوتر در قالب نینتندو سوییچ است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید