عجایب طبیعی دنیا

به گزارش مجله صادق ویلا، با عجایب طبیعی و فوق العاده دنیا آشنا شوید

عجایب در هرجایی و در هر شرایطی می تواند تعریف خودش را داشته باشد. چرا که دنیا پر از دیدنی های شگفت انگیز است. هر پژوهشگاه و رسانه ای می تواند لیستی بنابر دیدگاه کارشناسان خود و براساس فاکتورها و شاخصه هایی که در نظر دارد، تهیه نموده و آن را در لیستی هفت عددی که از قدیم جزو اعداد خاص و استثنایی بوده است بگنجاند. در این مطلب با سه تا از عجایب هفتگانه دنیا که بنابر یک لیست تهیه شده است، آشنا شوید. با خبرنگاران همراه باشید.

عجایب طبیعی دنیا

آبشار ایگواسو -Iguazu Falls

این آبشار بر روی رود ایگوازو (ایگواسو) در مرز آرژانتین و برزیل به صورت نیم دایره ای عجیب خودنمایی می نماید. Iguazu Falls نعلی شکل 2.7 کیلومتر وسعت دارد و به راستی از زیباترین آبشارهای دنیا به شمار میرود. سالانه هزاران دنیاگرد برای تماشا این پدیده زیبای طبیعی راهی برزیل می شوند تا از نزدیک شاهد سقوط آب ها از میان سنگلاخ های این آبشار باشند. آبشار ایگواسو به سال 1541 به وسیله یک شخص اسپانیایی تبار به نام آلوار نونز کابزا د واکا کشف شد. ایگواسو را می توان به دو قسمت کلی تقسیم کرد که البته در هر دو قسمت صدها آبشار کوچک و بزرگ جاری هستند. در مجموع ایگواسو از 275 آبشار در کنار هم تشکیل شده است و لابه لای هر یک درختان سرسبز انبوهی دیده می شوند که زیبایی این آبشار را صد چندان نموده اند. ارتفاع این آبشار در نواحی مختلف میان 30 تا 82 متر متغیر است. آبشار ایگواسو در پارک ملی ایگواسو قرار گرفته و روزانه در معرض دید دنیاگردان بی شماری قرار گرفته است. علت شگفت انگیزی: این آبشار تنها آبشار نعلی شکل دنیا است که حاصل اتصال صدها آبشار کوچکتر به یکدیگر می باشد. چشم انداز زیبا و منحصر به فرد این آبشار هر بیننده ای را جذب خود می نماید.

جزیره جِجو -Jeju Island

جزیره ججو (Jeju Island) در کره جنوبی قرار گرفته و چندین میراث یونسکو را در خود جای داده است. این جزیره کاملا آتشفشانی در 130 کیلومتری کره جنوبی واقع شده و مساحت آن 1846 کیلومتر می باشد. بلندترین کوه کشور کره جنوبی که آتشفشانی خفته است در این جزیره قرار گرفته است. این کوه 1950 متر بالاتر از سطح آب های آزاد قرار گرفته است. جذابیت این جزیره آتشفشانی در آن است که در اطراف قله آتشفشانی اصلی، 360 آتشفشان کوچکتر هم قرار گفته است. ججو درواقع شبیه یک بمب اتم خفته در میان آب های آرام نمایان است. علت شگفت انگیزی: این جزیره بلندترین قله آتشفشانی کره جنوبی را در خود جای داده است و صدها قله آتشفشانی کوچکتر نیز در اطراف آن قرار گرفته اند. پتانسیل انفجار هم زمان قله های آتشفشانی این جزیره بسیار وحشتناک است.

پارک ملی کومودو -Komodo

جزیره کومودو (Komodo) یکی از 17508 جزیره کشور اندونزی است که به عنوان پارک ملی کومودو شناخته می گردد و شامل 3 جزیره مختلف می باشد. به جز منظره ها زیبا، از دیگر جذابیت های این مکان حیوانات و موجودات عجیب و غریبش می باشند. حیواناتی چون اژدهای کومودو (یک مارمولک غول پیکر و مختص این ناحیه) که در حقیقت پارک ملی کومودو در سال 1980 میلادی برای حفاظت از این حیوان به وجود آمد.

مساحت پارک ملی کومودو 1817 کیلومتر مربع بوده و 2000 نفر سکنه دارد. چندی پیش شایعاتی مبنی بر وجود اژدها در این جزیره بر سر زبان ها افتاد که این امر سبب دنیاگردان زیادی را به کومودو کشاند. جالب این است که این جزیره منشا آتشفشانی دارد. علت شگفت انگیزی: وجود حیوانات عجیب و غریب و منحصر به فرد به خصوص مارمولک کومودو و گیاهان انبوه، برکه و جویباری که در پارک ملی کومودو در یک جا جمع شده اند علت انتخاب این پارک به عنوان عجایب هفتگانه طبیعت دنیا می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1367

به "عجایب طبیعی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب طبیعی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید