طرح مهمان امام رضا در راستای کاهش هزینه های سفر و مقرون به صرفه سازی سفر پیش بینی شده است

به گزارش مجله صادق ویلا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، طرح مهمان امام رضا در راستای کاهش هزینه های سفر و مقرون به صرفه سازی سفر پیش بینی شده است.

طرح مهمان امام رضا در راستای کاهش هزینه های سفر و مقرون به صرفه سازی سفر پیش بینی شده است

سید جواد موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: هدف از اجرای این طرح تعمیق فرهنگ رضوی افزایش سفرهای سازمان یافته و خانواده محور است. در راستای اجرای این طرح سامانه ای طراحی شده که تمام واحدهای اقامتی ظرفیت خالی خود را در این سامانه ثبت می نمایند و زائرانی که در پی مکان اقامت هستند، به وسیله این سامانه ظرفیت های خالی اقامت را شناسایی و از مراکز اقامتی مورد نظر استفاده خواهند کرد.

موسوی با بیان اینکه مدیریت این سامانه و وارد کردن اطلاعات مربوط به اقامت به وسیله مدیران واحدهای اقامتی وارد و بروزرسانی می گردد، گفت: با این اقدام زائر و مسافر به سمت ظرفیت های خالی مراکز اقامتی راهنمایی شده و ضریب اشغال مراکز اقامتی افزایش می یابد.

وی توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی در این طرح نقش تسهیلگر را دارد و امور مربوط به این طرح به وسیله بخش خصوصی با تشکیل کمیته اجرایی این طرح انجام می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: سامانه مهمان امام رضا (ع) مخصوص پذیرش زائر در مشهد طراحی شده و پل ارتباطی مستقیم زائران با مراکز اقامتی است.

موسوی توضیح داد: بعلاوه برای زمان غیر پیک حضور زائران در مشهد طرح هایی را در دستور کار داریم که در 6 ماه دوم سال جاری اجرا خواهد شد.

محمود مادر شاهیان، رئیس هیات مدیره جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در ادامه عنوان نمود: مشهد توریست چندانی ندارد بلکه زائران برای زیارت به مشهد می آیند. بر همین مبنا باید خدمتی صادقانه ارائه کنیم تا زیارتی دلچسب نصیب زائران گردد.

وی توضیح داد: اجرای این طرح کاهش هزینه اقامت و افزایش کیفیت خدمات را در پی خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1429

به "طرح مهمان امام رضا در راستای کاهش هزینه های سفر و مقرون به صرفه سازی سفر پیش بینی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مهمان امام رضا در راستای کاهش هزینه های سفر و مقرون به صرفه سازی سفر پیش بینی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید