سفر به آمریکا: زباله هایی که به اثر هنری تبدیل شدند

به گزارش مجله صادق ویلا، در همه نقاط دنیا افرادی هستند که با وسایل بی مصرف و البته با چاشنی خلاقیت آثار جالبی را خلق می نمایند. همراه خبرنگاران باشید تا با چندین نمونه از این آثار آشنا شوید.

سفر به آمریکا: زباله هایی که به اثر هنری تبدیل شدند

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

خیلی از ما روزانه بسیاری از وسایل و زباله های خود را دور می اندازیم. با این حال در گوشه و کنار این کره خاکی هنرمندان و افرادی پیدا می شوند که با همین وسایل بی مصرف و اندکی ذوق و خلاقیت شخصی، آثار و کاردستی های جالب و جذابی را می سازند. به همین بهانه به معرفی چندین نمونه از همین آثار در آمریکا پرداخته ایم که به جاذبه های گردشگری منطقه نیز تبدیل شده اند.

خانه کنسروی

برای اولین مورد به خانه ای می رویم که در و دیوار آن از قوطی ساخته شده است. در سال 1968 خیاط بازنشسته، جان میکوویچ (John Mikovisch)، در تگزاس تصمیم گرفت محوطه خانه خود را با قوطی و کنسروهای مختلف تزیین کند تا دیگر احتیاجی به چمن کاری حیاط خود نداشته باشد! به همین دلیل در ابتدا این کار را از باغچه شروع کرد ولی به سقف و دیوار خانه نیز منتهی شد. اتاق همسر او تنها جایی بود که از قوطی ها در امان ماند. این زوج خلاق چند سال پیش از دنیا رفتند اما اثر هنری آن ها با بیش از 50 هزار قوطی به عنوان یکی از جاذبه های شهر بر جای ماند.

حیاط جادویی

زمانی که از حیاط صحبت می گردد همگی یاد گل و گلدان میوفتیم؛ ولی حیاطی در فیلادلفیا همه معادلاتمان را عوض می نماید. هنرمند خیابانی ایسایا زاگار (Isaiah Zagar) در طی 14 سال تصمیم گرفت اثری کم نظیر را خلق کند. او در یکی از محوطه های شهر با استفاده از بتن، کاشی، آینه، قطعات مکانیکی و دیگر وسایلی از این دست راهروهای مارپیچ گونه و تودرتویی را درست کرد که به یک گالری هنری تبدیل شده است.

خانه صخره ای

در یکی از تپه های ایالت ویسکانسین (Wisconsin) آمریکا، خانه ای جالب ساخته شده است. الکس جردن (Alex Jordan) فردی است که از دهه 40 قرن 20 میلادی ساخت این خانه را با اشیای عجیب و غریبی که از سفرهای خود به اقصی نقاط دنیا جمع آوری می کرد، شروع کرد. یکی دیگر از ویژگی های این خانه، اشیا و موجوداتی است که از زیر آب پیدا شده اند و در تزیین آن به کار گرفته شده اند. بازدید از این خانه از سال 1960 برای عموم امکان پذیر شد.

موزه زباله ها

در مساحتی 4 هکتاری در یکی از صحراهای کالیفورنیا، موزه ای از مجسمه های که با اشیای دورریختنی مانند قطعات الکترونیکی، تلویزیون های قدیمی، تایرهای کوچک و بزرگ، دوچرخه های فرسوده و دیگر آشغال ها ساخته شده، دایر شده است. این کار توسط هنرمندی به نام نوآه پوریفوی (Noah Purifoy) صورت گرفته که 15 سال برای ساخت آن وقت گذاشته و سود حاصل از آن را وقف خیریه می نماید.

شهر ماشین های فرسوده

در زمینی 10 هکتاری در یکی از مناطق جنگلی ایالت جرجیا (Gerogia) 4400 ماشین قدیمی و فرسوده کنار یکدیگر قرار گرفته اند و موزه ای جالب را به وجود آورده اند. این شهر به همت دین لوییس (Dean Lewis) ساخته شد. نکته جالب آن است که ایده این کار از 38 سال پیش در ذهن او شکل گرفت و به مرور با جمع آوری دیگر وسایل قدیمی کامل شد.

کلیسای زباله ها

دوباره به تگزاس برمی گردیم، جایی که وینس هانمان (Vince Hannemann) کلیسایی از زباله های مختلف ساخته است. انواع و اقسام هر چیزی را که فکرش کنید، از دوچرخه تا شیرآلات، در ساخت این کلیسا نقش داشته اند. نکته جالب این است که هر از چندگاهی مراسم عروسی نیز در این کلیسا برگزار می گردد!

مزرعه کادیلاک

باز هم در شهر تگزاس، این بار مزرعه ای از ماشین های کادیلاک قدیمی که در خاک دفن شده اند. شروع این کار از سال 1974 توسط هنرمندانی از همین منطقه شروع شد. بعدها علاوه بر مدفون کردن این کادیلاک ها، رنگ آمیزی آن ها نیز شروع شد و به مرور جلوه ای بی نظیر و رنگارنگ در این مزرعه پدیدار شد.

قلعه حلبی

در ایالت کلرادو (Colorado) قلعه ای عجیب قد علم نموده است. در و دیوار این قلعه تماما از حلبی و قوطی های کوچک و بزرگ ساخته شده است. این قلعه که به یکی از جاذبه های منطقه تبدیل شده، از اتاق ها و دالان های متعددی ساخته شده است.

توپ ریسمانی

در سال 1953 فرانک استوبر (Frank Stoeber) شروع به ساخت توپی بزرگ از طناب کرد. این توپ بزرگ که 2/5 متر ارتفاع و 3/5 متر قطر دارد، بزرگ ترین توپ ریسمانی دنیا محسوب می گردد و در محوطه ای در ایالت کانزاس واقع شده است که هر ساله مراسم گوناگونی در آن برگزار می گردد.

کوه رستگاری

لئونارد نایت (Leonard Knight) در سال 1984 شروع به خلق اثری جذاب در کالیفرنیا کرد. او ابتدا کوهی بزرگ از سیمان را ساخت و پس از اتمام آن شروع به رنگ آمیزی کرد. برای رنگ کردن این کوه که بیش از 15 متر ارتفاع دارد، مردم منطقه نیز اقدام به هدیه دادن گالن های رنگ کردن تا این کوه به شکل امروزی به یکی از جاذبه های منطقه تبدیل گردد.

خانه زباله ها

آرتور بیل (Artuhr Beal) 51 سال از زندگی خود را صرف ساخت این خانه در کالیفورنیا کرد. این خانه جذاب از زباله های گوناگونی مانند قطعات ماشین، آنتن و قوطی ساخته شده است.

به هر ترتیب بار دیگر به اهمیت و صندلی محیط زیست برای انسان پی می بریم. اگر قصد خلق چنین آثاری با وسایل دورریختنی ندارید، دست کم کوشش کنید تا زباله های کمتری فراوری کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 771

به "سفر به آمریکا: زباله هایی که به اثر هنری تبدیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: زباله هایی که به اثر هنری تبدیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید