روسیه به دنبال 18 سال حبس برای فرد متهم به جاسوسی برای آمریکا

به گزارش مجله صادق ویلا، دادستان های روسیه خواهان در نظر دریافت محکومیت حبس 18 ساله برای فردی شده اند که به جاسوسی برای آمریکا متهم شده است.

روسیه به دنبال 18 سال حبس برای فرد متهم به جاسوسی برای آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادستان های روسیه امروز دوشنبه از دادگاهی خواستند پائول ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا را که متهم به جاسوسی برای این کشور است به تحمل 18 سال حبس محکوم کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ویلان که تابعیت آمریکا، انگلیس، کانادا و ایرلند را دارد، یک سال پیش به اتهام جاسوسی در روسیه بازداشت شد.

محاکمه ویلان از دو روز پیش به صورت غیرعلنی برگزار شده است. مقام های روسیه گفته اند به دلیل آنکه جلسات دادگاه او حاوی اطلاعات محرمانه است این جلسات به صورت غیرعلنی برگزا می گردد.

وکیل این متهم گفته دادگاه قرار است روز 15 ژوئن حکم او را اعلام کند.

سرویس اطلاعات روسیه می گوید این فرد را در حالی در یک هتل بازداشت نموده که یک حافظه رایانه ای مملو از اطلاعات طبقه بندی شده روسیه به همراه داشته است.

دولت و رسانه های آمریکا اتهامات مطرح شده علیه این فرد را ساختگی توصیف نموده اند، اما روسیه با تأکید بر اینکه این فرد در حال جاسوسی از این کشور بوده، از جنگ رسانه ای غرب برای فشار به مسکو در این پرونده، انتقاد نموده است.

در سال های گذشته آمریکا تعداد زیادی از اتباع روسیه را به اتهام مشابه بازداشت نموده و یک مجتمع ساختمانی متعلق به روسیه را نیز با ادعای انجام فعالیت جاسوسی از این مرکز، تعطیل نموده است.

اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف. بی. آی) در جولای امسال میلادی (تیر ماه امسال) هم زنی 30 ساله به نام ماریا بوتینا را به اتهام همکاری با سرویس های اطلاعاتی روسیه و کوشش برای نفوذ به حلقه نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بازداشت کرد. پرونده این فرد اکنون در دادگاه منطقه کلمبیا آمریکا در دست آنالیز است.

مسکو در واکنش به گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه بوتینا اتهامات وارده را پذیرفته، گفته است که سرویس های اطلاعاتی آمریکا این فرد را تحت فشار قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 317

به "روسیه به دنبال 18 سال حبس برای فرد متهم به جاسوسی برای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به دنبال 18 سال حبس برای فرد متهم به جاسوسی برای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید