راهنمای برگزاری نظرسنجی از مشتریان در 4 قدم

به گزارش مجله صادق ویلا، در این مطلب به دلایل اهمیت نظرسنجی از مشتریان و نحوه برگزاری آن خواهیم پرداخت.

راهنمای برگزاری نظرسنجی از مشتریان در 4 قدم

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی پس از آنکه محصول به دست شما می رسد، در خصوص فرایند خرید نظرسنجی می نمایند تا ببینند که اندازه رضایت مشتریان شان چقدر است. این مسئله نه تنها باعث بهبود کیفیت خدمات کسب وکارها می گردد، بلکه اندازه اعتماد مشتریان را هم بیشتر می نماید. اگر یک کسب وکار آنلاین دارید، از برگزاری نظرسنجی به خصوص نظرسنجی پیامکی غافل نشوید.

در این مطلب می خواهیم اول دلایل اهمیت نظرسنجی از مشتریان را مطرح کنیم و بعد نحوۀ برگزاری آن را باهم یاد بگیریم، پس با ما همراه باشید و خدمات سامانه پیامکی را ثبت نام کنید.

چرا نظرسنجی از مشتریان اهمیت دارد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است پیش بیاید این است که با وجود اینکه مسائل هر کسب وکاری معین است، چرا باید از مشتریان نظرسنجی کنیم؟

در پاسخ باید بگوییم که گاهی اوقات کاستی هایی در فرایند خرید وجود دارد که خود کسب وکار از آن آگاه نیست، اما این مسئله می تواند روی خرید مشتریان تاثیر منفی بگذارد.

بنابراین اگر شما یک کسب و کار آنلاین دارید، حتما باید از اندازه رضایت کاربران از فرایند خرید اطلاع داشته باشید، چراکه هرچقدر تجربه کاربر از خرید بهتر باشد احتمال آنکه بازهم از شما و سایت تان خرید کند بالاتر می رود.

جلب اعتماد کاربران هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث می گردد نظرسنجی اهمیت زیادی برای یک کسب وکار پیدا کند. علت آن هم این است که هنگامی که شما نظر کاربر را دربارۀ موضوع خاصی می پرسید، به صورت ناخودآگاه این چراغ را در ذهنش روشن می کنید که رضایت آن ها برای شما و کسب وکارتان اهمیت دارد.

مراحل برگزاری نظرسنجی از مشتریان

نظرسنجی از مشتریان با روش های مختلفی انجام می گردد که یکی از مهم ترین آن ها، نظرسنجی به وسیله ارسال لینک با پیامک است. در واقع کسب و کارها فرم نظرسنجی را ایجاد می نمایند و بعد آن را به وسیله ارسال لینک به دست مشتری ها می رسانند تا پس از خرید نظر خودشان را در آنجا ثبت نمایند. اگر شما هم یک کسب وکار آنلاین دارید، حتما از فرم نظرسنجی بهره ببرید تا متوجه اندازه رضایت مشتریان از محصول یا خدمات خود شوید.

خب تا اینجای مقاله سعی کردیم به آنالیز کامل اهمیت برگزاری نظرسنجی از مشتریان بپردازیم اما چگونه می توانیم برای کسب وکار خودمان از مشتریان نظرسنجی کنیم؟ در این بخش از مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور می توانیم در طی 4 مرحله از مشتریان نظرسنجی کنیم و از افزونه های مختلف پیامک تکی و انبوه در وردپرس و ووکامرس نیز بهره ببرید.

مرحله اول) آنالیز مخاطبان هدف

اولین قدم برای ایجاد یک فرم نظرسنجی این است که ببینید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند! به عبارت ساده تر، باید ببینید که چه کسانی قرار است در آن نظرسنجی شرکت نمایند. مثلا ممکن است شما بخواهید از کسانی که مدت زیادی است از شما چیزی نخریده اند چندتا سوال بپرسید تا متوجه شوید که علت خرید نکردن شان دقیقا چیست!

بنابراین پیش از هر کاری مخاطب هدف خودتان را معین کنید؛ اگر این مرحله را به خوبی انجام دهید، مراحل بعدی هم بر اساس آن درست پیش می رود.

مرحله دوم) طرح کردن پرسش های کاربردی

حالا که می دانید قرار است از چه کسانی نظرسنجی کنید، زمان آن رسیده که پرسش هایی را طرح کنید که اصولی و کاربردی باشند!

حواستان باشد که هیچ وقت سوالات بی ربط نپرسید، پرسش های بی ربط گاهی اوقات مجذوب کننده هستند؛ اما نمی توانند روی بهینه سازی فرایند خرید مشتری تاثیر زیادی بگذارند. سعی کنید سوالات پیچیده و فنی نپرسید تا همۀ کاربرها از پس پاسخ دادن به آن ها بربیایند!

سوالات ساده ای که بتوانند به پیشرفت کسب وکارتان یاری نمایند، سوالات ایده آلی هستند و مشتریان هم معمولا به چنین سوالاتی پاسخ می دهند.

مرحله سوم) ایجاد فرم نظرسنجی مشتریان

اکنون که سوالات شما معین شده است، زمان آن می رسد که فرم نظرسنجی را ایجاد کنید! در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا، پلاگین های مختلفی برای ایجاد فرم نظرسنجی وجود دارد. شما می توانید از آن ها بهره ببرید یا اینکه با استفاده از سایت های فرم ساز موجود در نت، فرم دلخواه تان را طراحی کنید.

بهتر است فرم نظرسنجی شما کاملا با موبایل سازگار باشد تا اگر کاربران با تلفن همراه شان وارد سایت شدند، به راحتی بتوانند آن را پر نمایند. محل قرار دادن فرم نظرسنجی هم کاملا بستگی به هدف و مخاطبان شما دارد و به طور مستقیم روی درصد پاسخگویی کاربران تاثیر می گذارد.

نکتۀ دیگری که وجود دارد، این است که سعی کنید کمتر از سوالاتی بهره ببرید که کاربر باید در جواب آن متن بلندبالایی را تایپ کند! استفاده از سوالاتی که چهارگزینه ای هستند، همواره برای کاربر راحت تر است و می تواند درصد پاسخگویی را افزایش دهد.

مرحله چهارم) ارسال لینک نظرسنجی به وسیله پیامک

در این مرحله که شما فرم نظرسنجی را آماده کردید، وقت آن می رسد که لینک آن را برای کاربران مختلف ارسال کنید! برترین راه برای این کار استفاده از پنل پیامک است، چراکه پیامک به سادگی به دست همه کاربران می رسد، این در حالی است که بیشتر افراد ایمیل هایشان را چک نمی نمایند.

البته ناگفته نماند که در پنل اس ام اس ملی پیامک امکان برگزاری نظرسنجی به صورت مستقیم وجود دارد. به این صورت که می توانید خیلی ساده و بدون دردسر با استفاده از سیستم نظرسنجی موجود در این پنل؛ سوالات خودتان را به ترتیب از مخاطبان بپرسید تا با ارسال گزینه های مرتبط نظر و عقاید خودشان را با شما در میان بگذارند.

به طور مثال برای تبلیغات پیامکی در استان آذربایجان غربی و سایر شهرها، می توانید نظرسنجی های متناسب با هر استان را طرح ریزی کنید.

اگر درباره ارسال لینک نظرسنجی با پیامک یا برگزاری نظرسنجی با پنل پیامکی سوالی دارید می توانید با کارشناسان ملی پیامک به شماره 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید یا سری به آدرس www.melipayamak.com بزنید تا اطلاعات تان در این زمینه کامل گردد.

منبع: کجارو
انتشار: 6 دی 1403 بروزرسانی: 6 دی 1403 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1694

به "راهنمای برگزاری نظرسنجی از مشتریان در 4 قدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای برگزاری نظرسنجی از مشتریان در 4 قدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید