راز های شرکت های هواپیمایی که نمی خواهند شما بدانید

به گزارش مجله صادق ویلا، آیا می­دانید بیش از 87000 پرواز در ایالات متحده به تنهایی انجام می­شود و این عدد همیشه در حال افزایش است. روی کاغذ پرواز یک روش امن برای سفر است و شرکت­ های هواپیمایی می­ خواهند هیمن طور باقی بماند تا سود آنها هر روز بالاتر برود و این دلیلی است که آنها رازهایی را پنهان می­ نمایند. بعضی از خلبانان و مهمانداران از این رازها اطلاع دارند و برای بعضی جالب نیستند. از شاسی پنهانی که پرواز را برای شما راحت ­تر می­کند تا معنی عددهایی که روی باند پرواز نوشته شده است در اینجا ما راز های شرکت های هواپیمایی برای شما بازگومی کنیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

راز های شرکت های هواپیمایی که نمی خواهند شما بدانید

راز های شرکت های هواپیمایی

باز شدن در هواپیما

آیا تا به حال این حس را داشته ­اید که می ­خواهید در هواپیما را هنگام پرواز باز کنید و شاید نگران بوده اید که فرد دیگری در را باز کند و شما به پیرون پرت شوید. اما این امکان ندارد. این موضوع به این علت است که در پرواز 3 تا 4 تن فشار به در هواپیما وارد می گردد و این حتی برای یک فرد بسیار قوی هم امکان ندارد که بتواند در را باز کند. البته این موضوع را در هواپیما امتحان نکنید چون ممکن است مسافران عصبانی به شما حمله نمایند.

جایگاه هواپیما

اگردر یک پرواز درجه یک هستید احتیاجی نیست نگران راز بعدی باشید. اما اگر در یک پرواز اقتصادی­(تفاوت بیزنیس و اکونومی) هستید و قد بلندی هم دارید باید بدانید، معلوم نیست سازندگان هواپیما مسافران را به چه فیزیکی فرض کرده­ اند که فاصله بین جایگاه­ های هواپیما را بسیار کم در نظر گرفته ­اند. همین موضوع می­ تواند در تمام طول پرواز شما را ناراحت کند. اما در اینجا یکی از راز های شرکت های هواپیمایی وجود دارد که می ­تواند اوضاع را کمی بهتر کند و آن دکمه­ ای است که زیر دسته جایگاه واقع شده است و به شما یاری می­کند جهت جایگاه را عوض کنید البته علت تعبیه ­ی این دکمه راحتی شما نبوده است علت گذاشتن این دکمه این است که در زمان خطر مسافران بتوانند به سرعت از جایگاه خود خارج شوند. پرمیموم کلاس چیست؟

وسایل الکترونیکی

یکی دیگر از راز های شرکت های هواپیمایی در خصوص این است که چرا باید وسایل الکترونیکی باید در طول سفر خاموش باشند. بسیاری فکر می­نمایند این به علت اختلالی است که ممکن است این وسایل در سیستم پیچیده هواپیما ایجاد نمایند و باعث سقوط هواپیما شوند اما این درست نیست. واقعیت این است که لپ­تاپ، تبلت یا گوشی ما هیچ تاثیری بر تجهیزات هواپیما ندارد. سیستم­ های کنترل امروزه بقدری پیشرفته­ و پیچیده هستند که تقریبا هیچ چیز نمی­تواند در آنها اختلال ایجاد کند. تنها مسئله ای که این وسایل ایجاد می­نمایند ایجاد نویز در سیستم ارتباطی هواپیما است. حتما صدای نویزی را که این ابزار روی بلندگو­ها ایجاد می­نمایند شنیده ­اید این صدا ارتباط با برج کنترل را مشکل خواهد نمود.

مهمانداران

راز بعدی در خصوص خدمه و مهمانداران هواپیما است. مطمئنا با پیشخدمت­ ها، رانندگان تاکسی برخورد داشته ­اید آنها همواره از نزدیکی فیزیکی با شما خودداری می­نمایند اما در خصوص مهمانداران اینطور نیست برای نزدیکی زیاد آنها به شما می­توانید با آنها دست بدهید و حتی گاهی شوخی کنید. هر چند این عمل خیلی مرسوم نیست اما ممنوع هم نیست.

خراب شدن موتور هواپیما

تصور کنید در ارتفاع40000 پایی و در حال خواندن مجله هستید و ناگهان به بیرون نگاه می­کنید و می­بینید یکی از موتورهای هواپیما آتش گرفته است و در حال سقوط هستید احساس دلپیچه می کنید و شاید هم بالا بیاورید، این کابوس بیشتر مسافرانی است که از پرواز می­ترسند. البته این موقعیت تقریبا هرگز اتفاق نمی­افتد. حتی اگر یکی از موتورها هم خراب گردد هرگز شعله­ آتشی بیرون موتور دیده نمی­گردد. اما صادقانه بگوییم که اگر هواپیما یکی از موتورهای خود را از دست بدهد فرصت زیادی دارد تا آن را دوباره به کار بیندازد یا فرود بیاید البته اگر روی دریا پرواز می­کنید باید نگران شوید.

فرود در شب

غیر عادی بنظر می رسد که هواپیمایی در شب فرود بیاید. این موضوع به این علت است که اگر در فرود مسئله ای پیش بیاید احتیاج به خروج اضطراری باشد و داخل کابین تاریک گردد هوای بیرون روشن باشد تا بتوان سریع مسافران را از هواپیما خارج کرد و یاری­ های اولیه سریع به همه برسد.

عددهای روی باند فرودگاه

آیا تا کنون عددهایی که روی باند فرودگاه نوشته شده­ اند را دیده ­اید؟ آیا به این فکر کرده­اید که معنای این اعداد چیست؟ این اعداد اساسا در خصوص جهت ­ها هستند و نشان می­دهند که هواپیما در کدام جهت حرکت می­کند، پرواز می­کند و فرود می­آید. از آنجا که میدان مغناطیسی زمین تغییر می­کند این اعداد نیز خیلی دقیق نیستند و بنابراین هر 5 سال این اعداد را پاک می­نمایند و اعداد جدیدی را به جای آنها می­ نویسند. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1238

به "راز های شرکت های هواپیمایی که نمی خواهند شما بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "راز های شرکت های هواپیمایی که نمی خواهند شما بدانید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز های شرکت های هواپیمایی که نمی خواهند شما بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید