تور بمبئی: ده شهری که باید در هند ببینید!

به گزارش مجله صادق ویلا، جای تعجبی ندارد اگر که وقتی به سفر­کردن فکر می کنیم، هند همواره به عنوان یکی از گزینه های اصلی مطرح می گردد. باید بدانیم که هند کشوری پهناور است که نمی توان ظرف مدت مثلا یک هفته، تمام جاهای دیدنی اش را دید. شما حتی اگر بخواهید برترین شهرهای هند برای بازدید را انتخاب کنید و خیلی هم گزیده کارانه رفتار کنید، باز هم سفرتان می تواند به راحتی برای ماه ها به طول بیانجامد و تنها قسمتی کوچک از زیبایی های هند را دید ه باشید.

تور بمبئی: ده شهری که باید در هند ببینید!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به همین دلیل، در ادامه فهرست شهرهایی را برایتان آورده ایم که هر مسافری به هند، حتما در برنامه سفرش باید آنها را لحاظ کند. این شهرها از معروفیتی بی حد و ­اندازه برخوردارند و هر سال هم به وسیله میلیون ها بازدیدنماینده از سراسر جهان دیده شده اند.

خواندن راهنمای سفر به هند هم خالی از لطف نیست.

1- آگرا

اولین و بدون شک قطعی ترین مقصد در هند و یکی از برترین شهرهای هند آگرا خواهد بود، شهر تاج محل افسانه ای! آگرا شهری است که روزانه بیش از سی و­پنج هزار بازدید­نماینده را به این مقبره ساخته شده از مرمر سفید در خود پذیرا می شود، و این در­حافهرست که آگرا علاوه بر این بنا که تماشاش ارزش هر سختی را دارد، نقاط قابل توجه دیگری را هم برای بازدید شامل می شود.

خوب است بدانید که آگرا در زمان شکوفایی امپراطوری مغول مرکز آن بوده است و بقایای این دوره که شامل دژ و قلعه باشکوه آگرا می شود را هنوز در خود جای داده است. این ساختمان خیره نماینده که از ماسه قرمزرنگ و سنگ مرمر ساخته شده­است، جزو اولین بناهای هند است که در آثار جهانی یونسکو ثبت شده است.

آگرا بعلاوه جایگاه مقبره های بسیاری است که همیشه به شلوغی مراکز خرید، بازدیدنماینده دارند. بنابراین پس از بازدید از تاج محل، تماشا سایر نقاط مجذوب نماینده و تماشای شهر آگرا را از دست ندهید.

2- دهلی

مرکز هند، شهری ست که بر روی به جامانده های شهرهای پیش ازخود ساخته شده است. حداقل هشت شهر تاریخی بر دهلی کنونی مقدم بوده اند، که هرکدام بر روی و یا درکنار خرابه های شهر قبلی برساخته شده اند. دهلی اکنون شهری ست مدرن با آثار تاریخی بی نظیری که در جای جای آن واقع شده است.

قسمت فوق العاده، قدیمی و بی نظم شهر دهلی از مغازه های پر ازجمعیت و معابد بی نظیری تشکیل شده و بعلاوه بزرگ ترین و چشم گیرترین مسجد هند را که مسجد جامع نام دارد، در خود جای داده است.

هر چه به سمت جنوب دهلی برویم، دهلی نو شامل مرکز شهری مدرن و کامل و ساختمان های دولتی و خیابان های وسیع و پهناور می شود.

دهلی یکی از سه شهر مثلث طلایی هند و از برترین شهرهای هند محسوب می شود، بنابراین می توانید به راحتی چند روزی را در آن به گشت وگذار بپردازید و ادامه سفر به هند را در آگرا و جایپور پی بگیرید.

3- جایپور

با توجه به رنگ صورتی دیوارها و ساختمان ها که ریشه ای تاریخی دارند، جایپور به شهر صورتی نیز معروف است. مکان های تاریخی و قلعه های چشم گیر از بزرگ ترین جاذبه های جایپور محسوب می شوند که به عنوان یادآوری های خیره نماینده ای از میراث سلطنتی جایپور عمل می نمایند.

کاخ باشکوه شهر که تلفیقی از معماری مغولی و راجستانی ست، مجموعه­ایست متشکل از حیاط ها، ساختمان ها و باغ های باشکوه. این کاخ هم اکنون نیز محل زندگی خانواده سلطنتی ست. سایر نقاطی که در جایپور نباید از قلم انداخت، قلعه و دژ عامر، قصر هوامحل و رصدخانه جانترمانتر هستند.

به عنوان یکی از شهرهای مثلث طلایی، می توان گفت که هیچ فهرستی از برترین شهرهای هند بدون در نظرگرفتن این شهر فوق العاده زیبا کامل نخواهدبود.

4- اودایپور

با واقع شدن در کنار دریاچه آرام پیکولا (Pichola) و رشته کوه های سبز آراوالی (Aravalli)، اودایپور شهری ست که به دو نام شهر دریاچه ها و ونیز ­شرق معروف است.

از جمله تماشای های مشهور اودایپور که تماشای یک غروب بی نظیر را برایتان به­ ارمغان می آورد، می توان به کاخ ­مونسان (Moonson palace) اشاره نمود، جایی که خانواده ­سلطنتی در طی فصل تابستان در آن اقامت دارند. این کاخ که بر بالای بلندترین تپه اودایپور واقع­ است، چشم انداز ای استثنایی از شهر را شامل می شود. بعلاوه در طی روز می توانید از قصر مرکزی شهر، موزه ها، معابد و بسیاری مکان های تماشای­ دیگر، بازدید کنید.

5- واراناسی

واراناسی از جمله قدیمی ترین شهرهای جهان است که همیشه سکونتی دائم را تجربه نموده است و این به خاطر انشعاب های فراوانی است که رودخانه گنگ (Gang River) دارد. این شهر بعلاوه به عنوان یکی از مقدس ترین شهرهای هند برای پیروان آیین هندوئیسم و آیین­جِین محسوب می شود.

آداب و رسوم صمیمی زندگی و مرگ در این شهر همچنان جریان دارد که برای مثال مردم از نقاط مختلف هند به این شهر سفر می نمایند تا گناهانشان را در رودخانه گنگ بشویند.

قدم زدن در کنار رودخانه و تماشای غروب آفتاب بر ­روی قایق های شناور بر رودخانه ­گنگ، ازجمله دیگر مواردی ست که رفتن به واراناسی به عنوان یکی از برترین شهرهای هند را، به یک باید تبدیل می نماید.

6- فاتح پورسیکری

فاتح پورسیکری که یکی از بزرگ ترین شهرهای باستانی هند محسوب می شود، اولین بار در اواخر قرن شانزده به وسیله امپراطور اکبر­مغول کشف شد. این شهر که به عنوان یک شاهکار هندواسلامی شناخته می شود، برای مدت چهارده سال مرکز امپراطوری مغول بوده است.

فاتح پورسیکری که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، در طی قرن ها به خوبی حفظ شده و ویترینی استثنایی از معماری مغولی را عرضه می نماید. از امپراطوراکبر سه کاخ برجا مانده است که هرکدام را برای یکی از همسرانش ساخته بوده است و بعلاوه یک مسجد جامع که هنوز مورد استفاده است.

بازدیدنماینده های فاتح پورسیکری معمولا ابتدا از دروازه بلند شهر بازدید می نمایند که با پنجاه و­چهار­ متر ارتفاع، علاقه مندان به معماری را مجذوب خود می نماید.

7- کلکته

مرکز سابق هندِبریتانیا، کلکته با اینکه نقاط تماشای جهانی مانند آگرا ندارد، کاخ یادبود ویکتوریا را درخود جای داده و شهری ست که شما می توانید تجربه لذت بخش و هیجان انگیز روبرو­شدن با زندگی روزمره مردم هند را داشته باشید.

از نقطه نظر هنری، کلکته مرکز فرهنگی و مردمی هند محسوب می شود، شهری که گالری ها، فستیوال های موسیقی کلاسیک هندی و تئاتر بنگالی را در خودش جا داده است. بعلاوه در هرنقطه از این شهر که به عنوان یکی از برترین شهرهای هند شهره است، می توانید غذاهای خوشمزه و مزه های متفاوت بنگالی را امتحان کنید.

8- مادورای

مادورای که به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای جنوب آسیا شناخته می شود، زمانی با رم باستان تجارت و دادوستد می نموده است. از زمان اولین تمدن های ساکن در جنوب هند براساس شاخه های رودخانه وایگای (Vaigai River)، مادورای به عنوان یکی از مراکز اصلی تجارت و خداپرستی شناخته می شده است.

از جمله مکان های تماشای در مادورای، معبد میناکشی ست (Meenakshi Temple) که ساختمانی استثنایی به همراه مجسمه های رنگارنگ اساطیری دارد و از قدیمی ترین دست ساخت های بشر در جنوب آسیاست که روزانه بیش از پانزده هزار نفر را مجذوب یکی از برترین شهرهای هند می نماید.

9- امریتسار

امریستار که شهری تاریخی ست و در استان پنجاب واقع شده است، معروفیت جهانیش را مدیون قصرطلایی یا دربار صاحب است که زیارتگاه اصلی پیروان آئین سیک محسوب می شود.

جدا از این، امریستار به عنوان یکی از برترین شهرهای هند، موزه های بسیار، معابد، باغ ها و باغ ­معروف جلیان والا را در خود جای داده است. بعلاوه دیوار برلین هند که مرز واهگه نام دارد، مرز میان دو کشور هند و پاکستان است که تماشای پرچم این دو کشور بر فراز این دیوار در هنگام غروب، از جمله لذت هایی ست که مشابهش در کمتر نقطه ای از جهان پیدا می شود.

10- جودپور

جودپور که قدمتش به قرن پانزده­ میلادی بازمی شود، شهری زیبا و تماشای ست که بر لبه بیابان تار (Thar Desert) در راجستان واقع شده است. به علت اینکه اغلب ساختمان های این شهر در تضاد با خشکی اطرافش به رنگ آبی ست، جودپور به شهرآبی نیز شناخته می شود.

شهر قدیمی جودپور با دیواری سنگی به ضخامت ده کیلومتر احاطه شده است و به واسطه قلعه مهرآنگاره (Mehrangarh) پوشش داده می شود. این قلعه شگفت انگیز که بر­ روی صخره های سنگی ساخته شده است، هنوز تحت تسلط خانواده سلطنتی قراردارد.

از دیگر تماشای های جودپور، می توان به برج ساعت در قسمت قدیمی شهر، پرسه زنی در کوچه های قدیمی و لذت اکتشاف طعم ها، غذاها، صنایع دستی و سوغاتی های هندی اشاره نمود.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1417

به "تور بمبئی: ده شهری که باید در هند ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: ده شهری که باید در هند ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید