راهنمای سفر به فرانکفورت آلمان

به گزارش مجله صادق ویلا، فرانکفورت آلمان (Frankfurt) جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که اهم آن ها خانه اپرا، خانه گوته و کلیسای جامع است. فرانکفورت شهر نمایشگاه هاست.

راهنمای سفر به فرانکفورت آلمان

از سفر با تور هوایی پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

فرانکفورت (Frankfurt) عظیم ترین شهر ایالت هسن در جنوب غربی آلمان است. فرانکفورت بعد از برلین، هامبورگ، مونیخ و کلن پنجمین شهر عظیم آلمان است. بهترین زمان برای بازدید، فصل تابستان می باشد ولی گردشگران حرفه ای زمان های جشنواره یا نمایشگاه ها را برای مسافرت به این شهر مد نظر قرار می دهند. در این مظلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری فرانکفورت انداخته ایم.

1. برج اصلی فرانکفورت

این ساختمان از آن جهت ویژه است که تنها ساختمان بلندمرتبه در فرانکفورت است که به روی عموم باز است و بازدید نمایندگان را با آسانسور به محوطهٔ تماشای شهر در ارتفاع 200 متری می برد. از آن جا فرانکفورت و مناطق اطراف آن به خوبی دیده می گردد. سعی کنید که در روزی آفتابی به آنجا بروید و در پاییز و بهار اندکی قبل از غروب خورشید منظره بسیار زیبا به شما خواهد داد. در این هنگام تغییر منظرهٔ شهر از روز به شب تماشایی خواهد بود. محوطهٔ بازدید شهر در هنگام شرایط نامساعد جوی به روی عموم بسته خواهد بود.

برج اصلی فرانکفورت

2. خانه گوته در فرانکفورت

وجه تمایز فرانکفورت از دیگر شهر های آلمان این است که این شهر زادگاه عظیم ترین نویسنده آلمان، یوهان ولفگانگ فون گوته بود. منزل خانوادگی اش، یعنی خانه گوته، جایی است که گوته در 28 اوت 1749 در آن متولد شد و تا 1765 در آنجا زندگی کرد و به وضوح قابل رؤیت است که چه خانواده متمول و خوشبختی (با کارکنانشان) در آن زندگی نموده اند. اتاق های بسیاری برای بازدید وجود دارند: از دکور مجلل اتاق ناهارخوری در طبقه اصلی گرفته تا اتاق نویسندگی گوته در طبقه آخر، جایی که او در کودکی با عروسکش تئاتر بازی می کرد و بسیاری از کارهای اولیه خود را در آن به نگارش در آورد.

خانه گوته یکی از جاذبه های گردشگری فرانکفورت

3. شهر قدیمی فرانکفورت

در قلب شهر قدیمی فرانکفورت، رومربرگ (Römerberg) به شکل مربعی نامتوازن با فواره عدالت (Gerechtigkeitsbrunnen) در مرکز آن قرار گرفته است. این منطقه نه تنها دیدنی ترین میدان عمومی فرانکفورت، بلکه شلوغ ترین پیاده روی شهر نیز هست. از کولتورشیرنهایش (Kulturschirn) گرفته که یک نوع فروشگاه جلو باز هستند (که روزگاری در سراسر شهر قدیمی مرسوم بودند) تا رومر که مجموعه ای از 11 ساختمان قدیمی دوست داشتنی متعلق به قرن های 15 تا 18 است؛ همه و همه بار ها ارزش دیدن دارند.

دیگر ساختمان های قابل توجه می توان به تالار جدید شهر (Neues Rathaus) از سال 1908، کلیسای گوتیک قرن 14 سنت لئونارد و کلیسای سنت نیکلاس و همچنین موزه تاریخی (Historisches Museum) که در سال 1878 تأسیس شد و کلکسیونی از تاریخ و فرهنگ غنی فرانکفورت از قرون وسطی تا عصر جدید را در خود دارد اشاره نمود.

یکی از خیابان های شهر قدیمی فرانکفورت

4. خانه اپرا قدیمی

در سال 1880، آلته اوپر (خانه اپرای قدیمی) با طرح زیبای رنسانسی ساخته شد. می گردد گفت این ساختمان در جنگ دنیای دوم با خاک یکسان شد اما در دهه 1960 میلادی آن را یک بازسازی اساسی کردند. و اما شهر قدیمی بورسه که آلته لوپر در آن حوالی قرار گرفته است؛ این قسمت بافت قدیمی ای دارد و در اصل مختص به بازرگانی شهر بوده و البته هنوز هم هست.

خانه اپرا قدیمی یکی از جاذبه های گردشگری فرانکفورت

5. کلیسای جامع سنت بارتولومیو

کلیسای جامع کاتولیک سنت بارتولومیوی روم (کلیسای فرانکفورتر) از ماسه سنگ قرمز به سبک گوتیک بین قرن های 13 تا 15 ساخته شده بود و با ارتفاع 95 متری اش، هنوز هم در این شهر پر از آسمان خراش پابرجا مانده است. یکی از انگشت شمار کلیساهای آلمان که به عنوان کلیسای جامع شاهنشاهی از آن استفاده می شد و مکانی بود که تاج گذاری امپراتور در سال های 1562 الی 1792 در آن انجام می گرفت. زیر برج، مجسمه با شکوه مسیح مصلوب قرار گرفته است که توسط هانس بکوفن در 1509 ساخته شد.

همچنین در مارین کاپله (Marienkapelle) مجسمه ای از مریم خفته در محراب وجود دارد که متعلق به سال 1434 است. سنگ قبر شاه گونتر شوارتزبورگی (Günter von Schwarzburg) که در سال 1349 میلادی در فرانکفورت درگذشت و همچنین محراب های متعددی با دیواره های حکاکی شده که قدمتشان به قرن های 15 و 16 میلادی می رسد، از دیگر جاذبه های این کلیسای شگفت انگیز است. مهم ترین یادگار کلیسای جامع عرقچین سنت بارتولومیو است که گروه کر رومی قدیمی بارتولومیو هنوز هم از آن استفاده می نمایند.

نمای داخلی کلیسای جامع سنت بارتولومیو

6. برج اشنهایمر

برج اشنهایمر که در اوایل دهه 1400 میلادی ساخته شد، بهترین یادگار از دیوارهای شهر قدیمی فرانکفورت است. این برج با 47 متر ارتفاع، هنوز هم ابعاد چشمگیری دارد و بر منطقه دروازه اشنهایمر مسلط است. امروزه، در این برج یک کافه و چند اتاق نشست وجود دارد که جوامع تاریخی محلی از آن ها استفاده می نمایند. جالب است بدانید که بورس اوراق بهادار در نزدیکی این برج قرار گرفته است که در سال 1879 ساخته شده و عظیم ترین سازمان در کشور است.

برج اشنهایمر یکی از جاذبه های گردشگری فرانکفورت

کلام آخر

فرانکفورت یکی از عظیم ترین مناطق حمل و نقل اروپا نیز است. موقعیت مرکزی فرانکفورت در اروپا باعث رشد فرودگاه فرانکفورت شده ؛ از این رو پرواز های مستقیم به این شهر از اقصی نقاط دنیا فراهم شده است.

مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 607

به "راهنمای سفر به فرانکفورت آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به فرانکفورت آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید