دام های عشایری به صورت حمایتی از عشایر خراسان شمالی خریداری می شود

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی از خرید دام های عشایری به صورت حمایتی از عشایر این استان خبر داد.

دام های عشایری به صورت حمایتی از عشایر خراسان شمالی خریداری می شود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

محمدرضا قلی پور در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به وقوع خشکسالی و کمبود نهاده های دامی گفت: به منظور حمایت از دامداران عشایری، امر خرید حمایتی دام ها صورت می گیرد.

وی افزود: عشایر خراسان شمالی ظرفیت فروش 300 تا 400 هزار راس را به شرکت پشتیبانی دارند و بیشتر این دام ها از نوع پرواری، میش حذفی و ... است.

علیرضا توسلی نیا مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی هم در ادامه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: خرید حمایتی دام های عشایری در هشت استانی که با مشکل خشکسالی روبرو هستند انجام می شود که خراسان شمالی یکی از این استان ها است.

وی بیان نمود: قیمت خرید حمایتی به ازای هر یک کیلوگرم، 45 هزار تومان است و به ازای هر کیلوگرم سه کیلو جو به دامدار عشایر اعطا می شود.

توسلی نیا در پاسخ به این سوال که طبق برنامه ریزی صورت گرفته، شرکت پشتیبانی چه تعداد دام عشایری را خریداری می کند، گفت: این امر بستگی به استقبال دامدار دارد.

وی شرح داد: در سال گذشته هم خرید حمایتی گوشت گوساله در چندین استان اعلام شد که فقط چهار تا پنج استان از جمله خراسان شمالی از آن طرح استقبال کرد.

توسلی نیا افزود: جلسات لازم برای خرید حمایتی دام های عشایری در استان صورت گرفته و استعلامات لازم اخذ شده و به زودی امر خرید انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1024

به "دام های عشایری به صورت حمایتی از عشایر خراسان شمالی خریداری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دام های عشایری به صورت حمایتی از عشایر خراسان شمالی خریداری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید