خبرنگاران مأموریت دیپلمات های آمریکا برای تأمین 25 قلم تجهیزات پزشکی

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران- خبرنگاران- سی.ان.ان فاش کرد به رغم ادعاهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر بی نیازی به یاری خارجی به منظور مقابله با کرونا، دولت وی برای تأمین 25 قلم از تجهیزات پزشکی دست به دامن کشورهای دیگر شده است.

خبرنگاران مأموریت دیپلمات های آمریکا برای تأمین 25 قلم تجهیزات پزشکی

به گزارش چهارشنبه شب سی.ان.ان، طبق لیستی که این شبکه به دست آورده، وزارت خارجه آمریکا فهرستی از 25 قلم تجهیزات پزشکی مورد احتیاج تهیه نموده و به دیپلماتهایش داده تا در کشورهایی که از آنها میزبانی می نمایند، این اقلام را تقاضا نمایند.

طبق این سند، اقلامی که امروز در دسترس است در اولویت قرار می گیرد و اقلام و تجهیزاتی که در هفته های بعدی آماده می گردد در اولویت بعدی واقع شده است. هنوز تعیین نیست که آمریکا از چند کشور این تجهیزات را درخواست نموده است.

این درخواست ها در حالی است که ترامپ به اقدامات خود برای مقابله با کرونا در آمریکا می بالد و از ارائه امکانات حیاتی به ایالت ها و بیمارستان ها خودداری می نماید.

ماسک N-95، دستکش، گان، روپوش کفش، مواد ضد عفونی، محافظ چشم، دستگاه تنفس و دستگاه های برقی تصفیه هوا از جمله اقلامی است که وزارت خارجه آمریکا در فهرست خود به آنها اشاره نموده است.

دولت کره جنوبی بیان کرد که ترامپ دستکم یک بار شخصاً در تماس با مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی برای دریافت تجهیزات پزشکی درخواست داده است.

درخواست های خصوصی دولت آمریکا از کشورهای دیگر در تضاد کامل با ادعاهای علنی ترامپ واقع شده است. او روز سه شنبه پس از گفت وگوی تلفنی با رییس جمهوری کره جنوبی، در کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت: آمریکا هرگز دست به دامن دیگران نخواهد شد.

وی اضافه نمود: ما نباید برای تامین تجهیزاتی که برای بقایمان ضروری است، دست به دامان کشورهای دیگر شویم.

پیتر ناوارو مشاور ارشد تجاری کاخ سفید به روزنامه نیویورک تایمز گفت که دولت ترامپ حتی به چینی ها نیز مراجعه نموده است. این در حالی است که مقام های دولت ترامپ بارها از چین انتقاد نموده اند که اطلاعات کافی در خصوص کرونا منتشر ننموده است.

ناوارو گفت: اگر چین یا هر کشور دیگری ماسک، دستکش یا سایر لوزام مورد احتیاج مردم آمریکا را دارد ما با آغوش باز از آنها استقبال می کنیم.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این وزارتخانه از دفاتر نمایندگی خود خواسته است تا ببینند آیا بعضی کشوها ظرفیت اضافی و قابلیت فراوری این تجهیزات را دارند یا نه.

دیپلمات های آمریکایی گفتند که این دستور حاکی از یک ضرورت است و به بعضی از آنها گفته شده است که تا سرانجام روز پاسخ کشورهای میزبان در خصوص احتمال ارائه یاری را دریافت نمایند.

هنوز تعیین نیست که آمریکا خواهان یاری های بلاعوض شده است یا حاضر است در ازای دریافت این یاری ها پول پرداخت کند. این مساله باعث شده است تا سفارتخانه های آمریکا بشدت سردرگم شوند.

دانشگاه جان هاپکینز بیان کرد که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به 61 هزار و 372 نفر رسیده است که 846 نفر جانشان را از دست داده اند.

مقام های آمریکایی گفتند که 200 مورد از جان باختگان و 17 هزار و 856 از مبتلایان در نیویورک به ثبت رسیده است.

ایالت های نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا بیش از سایر ایالت ها به کرونا مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 195

به "خبرنگاران مأموریت دیپلمات های آمریکا برای تأمین 25 قلم تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مأموریت دیپلمات های آمریکا برای تأمین 25 قلم تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید