خبرنگاران ساخت 14 واحد مسکونی سیل زدگان ابرکوه شروع شد

به گزارش مجله صادق ویلا، یزد - خبرنگاران - عملیات ساخت 14 واحد مسکونی سیل زدگان روستای فیروز آباد ابرکوه عصر چهارشنبه با حضور استاندار یزد، امام آدینه ابرکوه ، نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان این شهرستان شروع شد.

خبرنگاران ساخت 14 واحد مسکونی سیل زدگان ابرکوه شروع شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

استاندار یزد در این آیین گفت: کنترل و راهنمایی سیلاب به وسیله اجرای پروژه های مورد احتیاج با از سوی منابع طبیعی ، آب منطقه ای و شهرداری ها با مشارکت دیگر دستگاه های مرتبط با مدیریت فرمانداری ابرکوه دنبال گردد.

محمدعلی طالبی ادامه داد: پروژه های آبخیزداری که سرعت خوبی پیدا نموده بایستی پیگیری گردد تا نگرانی ها مردم رفع گردد.

طالبی اضافه نمود: فرماندار نیز نسبت به آنالیز مسایل و مسائل مناطق سیل زده پیگیری کند و کارهایی که اجرا شده برای ارزیابی ارسال گردد.

در حاشیه این مراسم معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ابرکوه به خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه سیل آذرماه سال جاری در ابرکوه، به بخشی از زیرساخت های روستایی از جمله منازل مسکونی روستاییان خسارت وارد شد.

عباس مهری با بیان اینکه بعضی از این واحدها قابل سکونت نیست ، ادامه داد: با همکاری دستگاه های اجرای ساخت 14 واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن این شهرستان جانمایی شد.

وی گفت: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی 2هزار و800 متر مربع زمین اختصاص داده شد و مقرر شد 14 واحد مسکونی با هر کدام با 75 مترمربع زیر بنا طی یکسال ساخته گردد.

معاون فرمانداری ابرکوه ادامه داد: برای ساخت این واحدها در مجموع بیش از 30میلیارد ریال هزینه می گردد که با پرداخت تسهیلات بانکی و یاری های بلاعوض خیران و آورده سیل زدگان تامین می گردد.

به گزارش خبرنگاران ، استاندار یزد در سفر به ابرکوه به اتفاق جمعی از مدیران استان و مسوولان شهرستان از فرایند ساخت یکی از واحدهای فراوری کاشی و سرامیک ابرکوه بازدید کرد.

محمد علی طالبی در این بازدید ، با توجه به اهمیت فراوری و اشتغال بر ضرورت حل مشکل تامین آب این واحد فراوریی تاکید نمود و به مسوولان زیربط دستور پیگیری داد.

مدیر عامل یکی از واحدهای کاشی و سرامیک ابرکوه در جریان این بازدید ، گفت: این واحد صنعتی فراوریی در زمینی به وسعت 20 هکتار و با زیر بنای 28 هزار مترمربع با 2 خط فراوری و با 9میلیون و 800 یورو سرمایه ارزی و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی در دست ساخت است.

محمد جلیل زارع اضافه نمود : این واحد فراوریی فعلا برای تامین خاک مورد احتیاج بعضی از کارخانه های کاشی و سرامیک استان های یزد و اصفهان در حال فراوری خاک گرانول است .

وی ادامه داد: هم اکنون در این واحد 50 نفر مشغول به کار هستند و درصورت تامین چهار لیتر آب در ثانیه ، فعالیت واحد فراوری کاشی و سرامیک آن در 2 خط شروع می گردد و اشتغال آن به 270 نفر می رسد.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 736

به "خبرنگاران ساخت 14 واحد مسکونی سیل زدگان ابرکوه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت 14 واحد مسکونی سیل زدگان ابرکوه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید