جزئیات مهم درباره ری را ، اولین کراس اور ایران چیست؟

به گزارش مجله صادق ویلا، پس از کش و قوس های فراوان و گذراندن مراحل مختلف، نسخه های نهایی ری را کم کم وارد خیابان ها شده و آماده ورود رسمی به بازار هستند.طبق گفته ایران خودرو، قرار است که دوباره نام این کراس اور پرحاشیه عوض گردد.

جزئیات مهم درباره ری را ، اولین کراس اور ایران چیست؟

امیرمسعود عابدین: ری را یا پروژه K125، بر مبنای پلت فرم پژو 2008 نسل دوم ساخته و طراحی شده است. پژو 2008 فقط با نسل اول در بازار ایران حضور داشت، اما اینکه ایران خودرو چگونه پلت فرم نسل دوم که هیچ وقت وارد ایران نشد را خریداری، و بر مبنای آن خودرو طراحی نموده، خود جای سئوال است.

بعضی از قسمت های ری را با نگاهی به سایر خودروها طراحی شده است. در نمای جلویی ری را، از سبک طراحی دو چراغ استفاده شده که به شکل واضحی یادآور محصولات هیوندای مانند کونا و سانتافه است. دیلایت خودرو با گرافیک 3 تایی، در چراغ بالایی قرار گرفته و در بخش پایین آن، چراغ اصلی با لامپ هالوژنی حضور دارد. اینکه در گران ترین خودروی ملی در حال ساخت، از این سبک کاسه چراغ های بسیار قدیمی با لامپ هالوژنی استفاده می گردد، بسیار جای انتقاد دارد. نکته عجیب تر اینکه ایران خودرو چندین سال است که دنا را حداقل با عدسی و کاسه چراغی جدیدتر از ری را عرضه می نماید!

چراغ های اصلی با جلوپنجره تلفیق شده و دماغه خودرو را در مجموع تشکیل می دهند. گرافیک جلوپنجره از سطح نسبتا خوبی بهره می برد. امیدواریم که ایران خودرو در زمان عرضه این خودرو، اشکالات عجیب و غریبی که در تارا وجود داشت، مثل وجود منافذ و فضای زیاد بین کاپوت و سپر وجود نداشته باشد.

این برای اولین بار در کشور است که یک خودروی ملی، با چراغ های کرنرینگ فراوری می گردد. این سیستم به گونه ای کار می نماید که با چرخش فرمان به مقدار مشخصی، قسمتی از چراغ های جلو روشن می گردد تا مسیر داخل پیچ نورانی گردد و راننده با دید کافی تری بپیچد.

لامپ به کار رفته در بخش کرنرینگ، LED بوده اما سایر لامپ ها متاسفانه هالوژنی خواهند بود.

نمای کناری از طراحی ساده ای برخوردار است. ایران خودرو میخواهد تریم دو رنگ مثل قرمز و مشکی را برای ری را در نظر بگیرد.

نمای پشتی ری را که انتظار می رفت مثل تارا، از چراغ متصل استفاده کند، از یک چراغ کاملا جدا از هم و نسبتا اسپرت استفاده نموده است. این چراغ ها درون یک قاب مشکی رنگ قرار دارند که خطوط اطراف آن ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

دیفیوزر خودرو هم ساده و هم اسپرت طراحی شده است.

اما وارد بخش کابین می شویم؛ جایی که به تازگی تصاویر نهایی آن منتشر شده است. استفاده از دو نمایشگر در کنار هم، دسته دنده خلبانی، فرمان دو پره و D کات و نورپردازی داخلی، تعجب بسیاری از ما را برانگیخت، چرا که این امکانات در یک خودروی داخلی و ملی حضور دارند. البته صرفا وجود این امکانات مزیت به حساب نمی آید، چرا که باید دید تا در نسخه های نهایی، از کیفیت اجرایی خوبی برخوردار هستند یا خیر.

این خودرو از نظر امکانات و طراحی کابین، رقیب مستقیم سایپا آریا به حساب می اید.

سنسور نور و باران، چهار کیسه هوا، سانروف، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، گرم کن و تنظیم برقی صندلی های جلو، فرمان کمکی برقی، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و سربالایی و... از جمله امکانات حاضر در این خودرو هستند. البته طبق رسم همیشگی ایران خودرو، امیدواریم که در آینده از این سطح از امکانات کاسته نگردد!

پیشرانه 1.65 لیتری توربوشارژ EFP، قلب تپنده ری را در نسخه فول آپشن است که قادر به فراوری قدرت 160 اسب بخاری و نهایت گشتاور 240 نیوتن متری است. این دقیقا همان پیشرانه ای است که در دنا پلاس جوانان هم به کار رفته بود و برای انتقال قدرت از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT (ساخت DAE) استفاده شده است.

باید منتظر ماند و دید که پس از عرضه رسمی و نهایی، ری را پرحاشیه از چه سطح کیفی برخوردار بوده و چه حرفی در برابر رقبای فرانسوی و چینی خود دارد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1595

به "جزئیات مهم درباره ری را ، اولین کراس اور ایران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مهم درباره ری را ، اولین کراس اور ایران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید