تصویر برداری از فِقِه ، یکی از یوزپلنگ های شناسنامه دار ایرانی درپارک ملی توران

به گزارش مجله صادق ویلا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تصویر برداری از فِقِه ، یکی از یوزپلنگ های شناسنامه دار ایرانی درپارک ملی توران خبر داد.

تصویر برداری از فِقِه ، یکی از یوزپلنگ های شناسنامه دار ایرانی درپارک ملی توران

به گزارش جام آنلاین از سمنان،امیرعبدوس اظهار کرد: تصویر برداری از فِقِه ، یکی از یوزپلنگ های شناسنامه دار ایرانی از طریق محیطبانان روح الله یوسفی و عبدالصالح گری درپارک ملی توران اجرا شده است.

وی اضافه کرد: نام این یوزپلنگ متناسب با محلی که نخستین بار در آنجا مشاهده شده انتخاب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: فِقِه نام مکانی بود که اولین بار در بهمن ماه سال نود و هشت این یوزپلنگ دیده شده بود.

عبدوس ادامه داد: به همین دلیل همین نام برایش ماند و بعد از آن تا به امروز بیش از هفت بار در اردیبهشت ماه، تیرماه، آذرماه، دیماه، بهمن ماه سال گذشته و هم فروردین ماه امسال در قاب دوربینهای تله ای ما قرار گرفته بود. اما این اولین بار است که محیطبانان او را بطور مستقیم مشاهده میکنند.

وی اظهار کرد: خبر مهمتر اینکه این یوز که در گذشته تصاویرش همه از سمت راست بدن بود در این مرحله تصویر سمت چپ بدنش هم به دست آمد و فایل شناسنامه او کامل شد.

وی از روح الله یوسفی و عبدالصالح گری که با تصویربرداری و ارسال این تصاویر زیبا و دلگرم کننده دلهای علاقمندان را شاد کردند، تقدیر کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1033

به "تصویر برداری از فِقِه ، یکی از یوزپلنگ های شناسنامه دار ایرانی درپارک ملی توران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر برداری از فِقِه ، یکی از یوزپلنگ های شناسنامه دار ایرانی درپارک ملی توران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید