تاریخچه آثار موزه بریتانیا بازبینی می گردد

به گزارش مجله صادق ویلا، ایزابل مک دونالد به عنوان مسئول تحقیق درباره تاریخچه مجموعه بزرگ موزه بریتانیا که حدود هشت میلیون اثر را شامل می گردد انتخاب شده است.

تاریخچه آثار موزه بریتانیا بازبینی می گردد

به گفته سخنگوی موزه بریتانیا وظیفه این متصدی جدید نظارت کلی بر تاریخچه آثار تاریخی و هنری موزه و چگونگی حضور آن ها در مجموعه موزه است.

دهه های متوالی است که جدال هایی بر سر مالکیت بعضی از آثار مهم این موزه شکل گرفته و بسیاری از کشورها سال هاست که خواهان بازگردانده شدن آثار دوران استعمار هستند.

برای مثال یونان و نیجریه به ترتیب خواهان بازگردانده شدن مرمرهای پارتنون و برنزهای بنین شده اند.

گفته می گردد مرمرها توسط ماموران یک اشراف زاده بریتانیایی در اوایل قرن نوزدهم میلادی از محل اصلی خارج شده اند با این حال مالک این مرمرها مدعی شده بود که این آثار را با یک مدرک رسمی در اختیار داشته است.

برنزهای بنین نیز توسط سربازان بریتانیا در جریان اردوکشی به جایی که زمانی از آن به عنوان پادشاهی بنین نام برده می شد خارج شده اند.

بخش زیادی از مجموعه آثار موزه بریتانیا از مجموعه داران خریداری شده یا به عنوان هدیه پذیرفته شده است که از جمله آن ها به 71هزار اثری که از طرف فردی مرتبط با تجارت برده به این موزه اهدا شده می توان اشاره نمود. البته سردیس این فرد در پی جنبش جان سیاهپوستان مهم است از موزه بریتانیا حذف شد.

نشنال نوشت،موزه بریتانیا اعلام نموده است بخشی از نتایج تحقیقات جدید را در آینده منتشر خواهد نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 823

به "تاریخچه آثار موزه بریتانیا بازبینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه آثار موزه بریتانیا بازبینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید