بهترین سالن های کنسرت آلمان

به گزارش مجله صادق ویلا، اغلب گردشگران در سراسر جهان رفتن به یک کنسرت با شکوه را هدف اصلی مسافرت خود در نظر می گیرند، از همین رو قصد داریم در این مقاله بهترین سالن های کنسرت آلمان را برای شما معرفی کنیم. برای آنالیز این موضوع در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

بهترین سالن های کنسرت آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

فیلارمونی برلین

فیلارمونی (Philharmonie) برلین، اولین سالن عظیم و مدرن آلمان به تعداد می آید که ساخت آن در سال 1342 به اتمام رسید و معماری آن بر عهده هانس شاروند (Hans Scharound) بود. این بنا در غرب برلین و نزدیک منطقه اُکِر (Ocker) واقع شده است و نمای بیرونی آن مانند یک چادر طلایی است. جایگاه های داخل سالن به گونه ای چیده شده اند که فاصله تماشاچیان از صحنه نمایش چندان زیاد نباشد. ارکستر فیلارمونیک برلین یکی از برترین ارکسترها در سطح دنیای است که بلیت های آن به سرعت به فروش می رسند. هرچند، بلیت های ظهر و بعدازظهر خریداران کمتری دارند.

اشتادهال واقع در ووپرتال

ووپرتال (Wuppertal) شهر کوچکی در شمال کُلن و شمال غربی آلمان است که اغلب خبرهای زیادی از آن به گوش نمی رسد. سالن کنسرت زیبا و دیدنی این شهر به نام اشتادهال (Stadthalle)، باوجود اینکه جزو معدود بناهای موجود در بین قلعه های نئورنسانسی است، متأسفانه محبوبیت چندانی ندارد. اشتادهال در سال 1990 میلادی (1281 ه.ش.) افتتاح شد و از نظر آکوستیکی با سالن های معروف وین و لایپزیگ برابری می کرد؛ اما در خلال جنگ دنیای دوم، بمب باران و به شدت تخریب شد. این بنا پس از بازسازی، اکنون میزبان ارکستر سمفونی ووپرتال است.

خانه کنسرت برلین

خانه کنسرت برلین در میدان ژندارمنمارکت (Gendarmenmarkt) و مرکز میته (Mitte) واقع شده و سال هاست که به اسم سالن تئاتر ملی فعالیت دارد. این بنا سال 1200(ه.ش.) و پس از آتش سوزی وحشتناکی که در آن رخ داد، بازسازی شد؛ اما طی جنگ دنیای دوم بار دیگر به شدت آسیب دید. سالن مجدداً سال 1363 تحت ساخت وساز نهاده شد و از آن زمان میزبان اجراهای مختلفی است. خانه کنسرت برلین اکنون جزو پنج سالن کنسرت برتر دنیا به تعداد می آید. سوغات آلمان

سالن رِگِنتِنبا در شهر بادکیسینگن

بادکیسینگن (Bad Kissingen) معروف به شهر سلامتی است. در گذشته (قرن 18 تا 19) قشر ثروتمند جامعه برای رها شدن از انواع بیماری های مختلف به این شهر می آمدند و از آنجایی که مراحل درمان معمولاً چندین ماه طول می کشید، سال 1292 (ه.ش.) سالن موسیقی مجللی برای تفریح آن ها احداث شد. تالار اصلی و سالن کنسرت رِگِنتِنبا (Regentenbau) در 1384 مجدداً بازسازی شد و امروزه میزبان نوازندگان بسیاری از سراسر دنیا و جشنواره تابستانی کیسینگر (Kissinger) است.

فیلارمونی کُلن

فیلارمونی کُلن سال 1363 احداث شده و بااینکه از نظر استانداردهای چیدمان و زیبایی هم سطح خانه کنسرت برلین، فیلارمونی برلین و یا البفیلارمونی نیست، اما حس تازه و منحصربه فردی را در مستمعین ایجاد می نماید. شهر کُلن یکی از ایستگاه های گردشگری اروپاست؛ برای همین روزانه کنسرت های زیادی در فیلارمونی به اجرا درمی آیند.

برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1063

به "بهترین سالن های کنسرت آلمان" امتیاز دهید

3 کاربر به "بهترین سالن های کنسرت آلمان" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سالن های کنسرت آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید