این چند ترفند را برای مسافرت های هوایی، یاد بگیرید

به گزارش مجله صادق ویلا، ترفندهایی برای سفرهای هوایی

برای این که بخواهید سفری راحت با هواپیما داشته باشید، نکات بسیار زیادی وجود دارد که طبیعتا شما نمی دانید. با توجه به این که سفرهای هوایی از جمله راه های مطمئن برای سفر است و ضریب ایمنی بالایی دارد، بدون شک روز به روز بر تعداد کسانی که از این شکل سفر استقبال می نمایند، بیشتر می گردد و بنابراین خوب است که راه های مختلفی را برای سفر راحت با هواپیما بدانید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، ترفندهایی برای سفرهای هوایی که به شما یاری می نمایند تا اوقات راحت تری را در هواپیما داشته باشید را معرفی نماییم.

این چند ترفند را برای مسافرت های هوایی، یاد بگیرید

هیچ وقت در هواپیما نوشیدنی های داغ را ننوشید

قانون اولی که می خواهیم به شما معرفی کنیم این است که، بر اساس تحقیقات و آزمایش هایی که در بسیاری از شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها اجرا شده است، بسیاری از آب هایی که برای نوشیدنی های گرم استفاده می گردد به علت شرایط موجود در هواپیما حاوی باکتری هایی از جمله ای کلی (E. coli) و استافیلوکوکاس (Staphylococcus) هستند که معمولا باعث ایجاد مسائل متعددی در اندام های داخلی همانند معده و روده می شوند و در نهایت به مسمومیت منجر می گردند. برای نوشیدن آب هم که برترین گزینه موجود، بطری های آب معدنی است.

لیستی از اقلام قابل حمل در هواپیما را برای خود تهیه نمایید

هواپیما وسیله نقلیه ای حساس است و طبیعتا برای آن قوانین مختلف و سرسختانه ای نیز وجود دارد که با بیشترین دقت بر روی اعمال آن هم اصرار است و هم نظارت. حال برای این که ببینید که در سفرهای هوایی پیش روی خود چه اقلامی را می توانید به همراه داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که قبل از این که دچار قوانین سرسختانه فرودگاه و ایرلاین مورد نظر خود شوید، لیستی از وسایلی که می خواهید با خود به همراه داشته باشید را به همراه لیستی از ممنوعه ها که معمولا در وب سایت شرکت ها و فرودگاه ها موجود است تهیه نمایید و در آخر وسایلتان را با آرامش و اطمینان ببندید. مواردی همانند: جایگاه بیمار، گهواره دستی و غذای کودک، دوربین شکاری و دوربین عکاسی، مجله و یا کتاب، کیف دستی زنانه، چتر و یا عصا، یک پالتو، شال و یا پتو است که البته به تعداد هر یک عدد را می توانید به همراه داشته باشید.

توجه! جایگاه های کنار پنجره هواپیما سرد تر هستند

در هواپیما و مخصوصا در شرایط آب و هوایی سرد، دمای هوا بسیار سرد می گردد و دقیقا همین دمای بسیار سرد، اگر در کنار پنجره نشسته باشید شما را اذیت خواهد نمود. البته پنجره ها دارای عایق هستند ولی به هر حال این سردی تاثیرگذار خواهد بود. البته این مسئله فقط مختص به فصل سرما نیست بلکه در فصل گرما نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت. نتیجه گیری ما از این بخش برای شما این است که از جایگاه های کنار پنجره چشم پوشی کنید تا در طول سفر درگیر مسائل دمای هوا نشوید.

اگر بالش بادی دارید حواستان را جمع کنید!

اگر بالش بادی یا هر وسیله بادی دیگری با خود همراه دارید، حواستان باشد که آن را مملو از باد نکنید تا با تغییرات فشار هوا در ارتفاعات مختلف نترکند زیرا بارها این رخ داده است که این وسایل بترکند و حتی به مسافران آسیب وارد نمایند.

با کثیف ترین نقاط هواپیما آشنا شوید

یکی از مسائلی که ما در همه ابعاد زندگی خود با آن رو در رو هستیم، تفکیک زباله های ماست البته مفهوم این تفکیک این است که دقیقا زباله های ما در کدام قسمت ها قرار می گیرند زیرا، بخشی از زباله های ما در قسمت سطل آشغال نیستند بلکه در بین نقاط خانه ما هم مکان هایی هستند که چون دید کامل نسبت به آن ها نداریم، با زباله دانی فرقی ندارند و چه بسا کثیف تر هم باشند. هواپیماها هم از این قائده مستثنی نیستند و معمولا میزهای تاشو و کیسه های جایگاه ها از کثیف ترین نقاط یک هواپیما هستند. معمولا در این مکان ها مسافران کارهایی غیر از غذا خوردن همانند: گذاشتن کف کفش ها و یا تعویض پوشک بچه ها استفاده می نمایند.

این توصیه را از ما بپذیرید که برترین زمان برای سفرهای هوایی، صبح ها است

اگر برای سفر خود چندین گزینه مختلف و از جمله انتخاب زمان آن، دستتان باز است حتما برای پروازتان صبح را انتخاب کنید. پرواز صبح دارای مزایای بسیاری است که مهم ترینش این است که در پروازهای صبح، بدون شک تاخیر در پرواز های صبح به مراتب بسیار کمتر از پرواز های سایر زمان های دیگر است و از سوی دیگر اگر ترس از پرواز دارید این نکته را باید بدانید که سوانح و اشتباهات مرگبار هوایی رخ داده در صبح ها به مراتب بسیار کمتر از سایر زمان های دیگر است.

امن ترین مکان برای نشستن در هواپیما را بشناسید

با این که هواپیما در زمره وسایل حمل و نقل بسیار امن قرار گرفته است اما اگر حادثه ای پیش آمد بدون شک شما وقت این را ندارید که پس از ترسیدن و یا حتی جیغ و داد زدن، رئیس کمپانی ایرباس و بوئینگ و یا هر شرکت هواپیماسازی دیگری را احضار کنید و از او درباره این وسیله ای که فراوری نموده است بازخواست نمایید بنابراین، اولین کاری که باید قبل از وثوع هر حادثه ای انجام دهدی این است که به محلی که می نشینید دقت کنید!

بله، در انتخاب جای خود و مکان قرارگیری آن دقت کنید زیرا، اگر چنانچه در قسمت انتهایی هواپیما بنشینید؛ چون که دیرتر از همه جا به آن آسیب وارد می گردد، امکان نجات پیدا کرد و زنده ماندن شما بیشتر است. البته نشستن در قسمت عقبی هواپیما، دارای مزایای دیگری هم هست و تنها در مواقع اضطرار به کار نمی آید به طور مثال، اگر در این قیمت بنشینید، شما شانس بیشتری برای بهتر پذیرایی شدن و به دست آوردن غذای بیشتر دارید.

این مورد بارها به وسیله مهاماندارها بسیار تایید شده که آن ها در جایگاه های عقب دست و دلبازتر از جایگاه های ردیف جلویی پذیرایی می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1278

به "این چند ترفند را برای مسافرت های هوایی، یاد بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این چند ترفند را برای مسافرت های هوایی، یاد بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید