ایتالیا به ماموریت نظامی خود در افغانستان انتها داد

به گزارش مجله صادق ویلا، همزمان با شروع فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، ایتالیا امروز گفت به ماموریت نظامی خود در افغانستان خاتمه داده و تمامی نظامیان خود را از این کشور خارج نموده است.

ایتالیا به ماموریت نظامی خود در افغانستان انتها داد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، لورونزو گویرینی، وزیر دفاع ایتالیا، گفت که تمام سربازان این کشور، از افغانستان خارج شده اند.

گویرینی، روز چهارشنبه -9 سرطان- در فرودگاه بین المللی پیزا، پس از فرود آمدن هواپیمای حامل آخرین سربازان ایتالیایی، گفت که مأموریت نظامی ایتالیا در افغانستان رسما انتها یافت.

وی اضافه نمود: مأموریت نظامی ایتالیا در افغانستان تمام شده است؛ اما تعهدات جامعه بین المللی از جمله ایتالیا نسبت به مسایل افغانستان انتها نمی یابد و به اشکال دیگر ادامه خواهد یافت، مانند تقویت همکاری در زمینه توسعه و حمایت از نیروهای جمهوری اسلامی افغانستان.

در طول 20 سال گذشته، ایتالیا بیش تر از 50 هزار سرباز به افغانستان فرستاده است که از این میان 53 سرباز در جریان درگیری ها کشته و بیش از 720 سرباز دیگر زخمی شده اند.

از سویی دیگر، ایتالیا فرایند اعطای اقامت به افغانستانی هایی را که هنگام مأموریت نظامی سربازان آن کشور در افغانستان، با آن ها همکاری نموده اند، شروع نموده است. در حال حاضر، بیش از 82 شهفرایند افغانستان، همراه با خانواده های شان وارد ایتالیا شده اند و قرار است نزدیک به 270 نفر دیگر هم به زودی وارد این کشور شوند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1065

به "ایتالیا به ماموریت نظامی خود در افغانستان انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا به ماموریت نظامی خود در افغانستان انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید