الزام داروخانه ها به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به الزام تمامی داروخانه ها در سراسر کشور به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک گفت: با اجرای این روش دارو به دست مصرف کنندگان واقعی می رسد و از کمبود آن جلوگیری می نماید.

الزام داروخانه ها به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک

به گزارش سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: داروخانه ها موظف هستند سهمیه انسولین خود را صرفا در سامانه تیتک ثبت نموده و به فروش برسانند. با ثبت دارو در سامانه، فروش غیرمنطقی و خارج از چارچوب حذف می گردد.

وی اضافه کرد: در آینده نیز با همکاری داروخانه ها عرضه بخش زیادی از داروهای گران قیمت که ارزبری بالایی دارند به تدریج براساس ثبت در سامانه تیتک صورت خواهد گرفت؛ به این منظور در فاز بعدی داروهایی همچون ریتالین و IVIG نیز با الزام ثبت در سامانه تیتک عرضه می شوند.

وی تاکید نمود: در برنامه داریم که سهمیه داروخانه هایی که انسولین را در سامانه ثبت نمی نمایند، قطع گردد و در مراحل بعدی سایر اهرمهای قانونی برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده بکار گرفته گردد.

محمدی ابراز امیدواری کرد: برای کنترل بیشتر داروهای گران قیمت و وارداتی که مشمول ارز دولتی، یارانه و یا بیمه می شوند، به تدریج همین سازوکار پیاده می گردد تا ضمن نظارت بیشتر بر عرضه این داروها، از ایجاد کمبودهای احتمالی جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 730

به "الزام داروخانه ها به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام داروخانه ها به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید