چرا ماشین لباسشویی سطلی بخرم؟

به گزارش مجله صادق ویلا، ماشین لباسشویی های سطلی هیچوقت از مد نیفتاده اند. شاید علتش کارکرد ساده این نوع ماشین ها و قیمت پایین تر این نوع محصولات نسبت به ماشین لباسشویی های دیگر باشد. ماشین لباسشویی های سطلی می توانند به کاهش مصرف برق هم یاری نمایند.

چرا ماشین لباسشویی سطلی بخرم؟

به گزارش راهنماتو، اگرچه ماشین لباسشویی های درب از جلو این روز ها شناخته شده تر هستند، اما ماشین لباسشویی های سطلی هم هواداران خاص خود را دارند و احتیاج است برای استفاده از آن به بعضی موارد توجه گردد تا لباس ها به برترین شکل شستشو گردد.

مزایای استفاده از ماشین لباسشویی سطلی

بزرگترین دلیل برای خرید یک ماشین لباسشویی سطلی این است که بارگیری و تخلیه آن بسیار راحت تر از ماشین درب از جلو است. این ماشین لباسشویی ها نسبت به دیگر ماشین ها آب را زودتر خالی و لباس ها را سریع تر خشک می نمایند. اما از قلم نیاندازید که وقتی یک ماشین لباسشویی آب کمتری مصرف می نماید، زمان بیشتری برای شستشو احتیاج دارد.

اگر برایتان سوال شده که این مدت زمان چقدر است، زمانی که برای شستشو در لباسشویی سطلی صرف می گردد به طور میانگین در حدود 60 تا 80 دقیقه است.

اگر نگران هستید که ماشین های سطلی نسبت به ماشین لباسشویی های درب از بالا ظرفیت کمتری داشته باشند، جالب است بدانید که این روز ها فراوری نمایندگان ماشین هاب لباسشویی سطلی، افزایش یافته است تا لباس های بیشتری در آن جا شوند. حتی این روز ها لباسشویی های سطلی بزرگتر از ماشین های معمولی هستند و جای بیشتری اشغال مینمایند؛ بنابراین وقتی قصد خرید دارید به متراژ مکانی که میخواهید ماشین لباسشویی را در آن جا بهره ببرید مد نظر داشته باشید.

یک امتیاز در این نوع ماشین لباسشویی ها این است که نه تنها در عرض بزرگتر هستند، بلکه در ارتفاع هم بزرگ تر هستند. این ویژگی باعث می گردد دست بچه ها کم سن و سال به داخل محفظه ماشین نرسد.

ماشین لباسشویی های درب از جلو به هنگام زیادی بار و یا جابجا شدن اخطار نمی دهند و همین موضوع به مرور زمان منجر به خرابی، حرکت کردن لباسشویی، سر و صدا و خسارت به ماشین خواهد شد. اما ماشین لباسشویی سطلی خود به خود و با تنظیم آب ورودی تنظیم خواهد شد و خود را بالانس خواهد نمود.

معایب ماشین لباسشویی های سطلی

یکی از مهمترین مسائل در ماشین لباسشویی های سطلی، کم بودن آب، چرخش بسیار سریع دیگ و طولانی بودن زمان شستشو است که موجب چروک شدن البسه می گردد.

برای جلوگیری از چروک شدن باید لباس های مشابه با یکدیگر را داخل ماشین لباسشویی بریزید. به طور مثال حوله ها با هم و لباس ها با هم، لباس های سفید با یکدیگر و امثالهم. پایین آوردن دور موتور نیز از چروک کردن لباس ها می کاهد.

گاهی ممکن است پس از شستشوی لباس در ماشین لباسشویی درب از بالا، مواد شوینده بر روی لباس ها باقی بماند. دلیل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی می تواند عدم استفاده صحیح از برنامه و مواد شوینده باشد. برنامه ای که برای شستشوی لباس ها انتخاب می کنید، در حذف لکه ها تاثیر زیادی دارد. طبق دستورالعمل دفترچه راهنمای دستگاه ماشین لباسشویی، برنامه شستشو و دمای استاندارد را برای حذف لکه های روی لباس ها انتخاب کنید.

چند نکته درباره ماشین لباسشویی های سطلی

اندازه شوینده، کیفیت مواد شوینده، انتخاب برنامه متناسب با لباس ها و نوع کثیفی لباس ها، پاک کردن جداگانه لکه ها قبل از شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی، استفاده از آب با دمایی مناسب بسته به اندازه کثیفی لباس ها، تنظیم صحیح اندازه آبگیری ماشین لباسشویی و ... مواردی هستند که به افزایش کیفیت شستشو در ماشین لباسشویی های سطلی یاری می نمایند.

در بعضی از ماشین لباسشویی های سطلی ممکن است دستگاه به صورت پیش فرض برنامه ای را پیشنهاد دهد، اما با توجه به حجم و نوع لباس ها و اندازه کثیفی لباس ها بهتر است خودتان هم برنامه ها را تنظیم کنید. اندازه مواد شوینده را بر اساس اندازه کثیفی لباس ها بهره ببرید.

در ماشین لباسشویی های سطلی، معمولا تایمر فنری استفاده می گردد. وظیفه اصلی تایمر در ماشین لباسشویی قطع و وصل مجدد منبع تغذیه به مدار اصلی است. موتور ماشین لباسشویی های سطلی، جزء بخش های مهم و لازم است. ماشین لباسشویی های سطلی از موتور های تک فاز با سیم پیچی یاریی یا موتور های قطبی با شکاف استفاده می نمایند.

خشک کن سطلی یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است. اگر مسئله ای وجود داشته باشد یا خشک کن در دستگاه کار نکند، مسائلی مانند خیس ماندن لباس ها پس از شستشو رخ می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1519

به "چرا ماشین لباسشویی سطلی بخرم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ماشین لباسشویی سطلی بخرم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید