هرآنچه که باید درباره مزایای رادیاتور قرنیزی بدانید [6 ایده کاربردی ]

به گزارش مجله صادق ویلا، رادیاتورهای قرنیزی از جمله وسایل گرمایشی روز می باشند. و از آنجا که ابعاد رادیاتورهای قرنیزی بسیار کوچک و باریک است، بیشتر مناسب فضاهای کم جا می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به طور اساسی مزایای رادیاتور قرنیزی را آنالیز نمائیم.

هرآنچه که باید درباره مزایای رادیاتور قرنیزی بدانید [6 ایده کاربردی ]

رادیاتور قرنیزی چیست؟

پیش از آنکه به مزایای رادیاتور قرنیزی اشاره کنیم، باید تعریف جامع و کامل پیرامون رادیاتور قرنیزی ارائه بدهیم. و شما در خواهید یافت که مزایای رادیاتورهای قرنیزی خلاصه ای از تعریف رادیاتور قرنیزی می باشد.

سیستم گرمایشی قرنیزی که از آن با عنوان رادیاتور قرنیزی یاد می شود، نوعی وسایل گرمایشی شناخته شده که به دلیل عدم احتیاج به جا معمولا نامحسوس می باشند. رادیاتور قرنیزی بی صدا، بی خطر و کارآمد بوده و از لحاظ نصب و راه اندازی بسیار آسان می باشد.

انرژی گرمایشی بیشتر رادیاتورهای قرنیزی در محدوده 500 تا 2000 وات ارزیابی شده و به همین دلیل، می توان گفت این وسایل گرمایشی از قابلیت گرمارسانی در محدوده متراژ 4.5 تا 18.5 متر مربع برخوردار می باشند. با این حال، یکی از مزایای رادیاتور قرنیزی این است که امکان نصب آن در تمام اتاق های خانه اعم از اتاق های خواب، دفتر کار و راهروها وجود دارد.

با این حال، کاربرد رادیاتور قرنیزی به کاربرد خانگی ختم نمی شود. گاها می توان از بعضی رادیاتورهای قرنیزی اختصاصی به منزله گرمارسانی ورزشگاه، استودیو، لابی هتل و رستوران استفاده نمود.

گفتنی است که بعضی نمونه های رادیاتورهای قرنیزی اختصاصی به صورت مهندسی ساخته می شوند تا دو المان ابعاد و طراحی در آن ها سفارشی ساز شود.

خرید 41 مدل پیراهن مردانه با کیفیت [ با قیمت مناسب ] سال 98

نقش رادیاتور قرنیزی در طراحی و دکوراسیون داخلی

رادیاتورهای قرنیزی جزء انواع و اقسام وسایل گرمایشی روز به شمار می فرایند. با این حال که رادیاتور قرنیزی پیروی اساس خود وظیفه گرمارسانی را برآورد ساخته، اما، دیگر چندان نمی توان برای تعریف و تفهیم آن تنها به مفهوم شیء زیر پنجره پایبند ماند. رادیاتورهای قرنیزی امروزی ایفاگر نقش مهم تری هستند. به همین دلیل، آن ها چیزی بیش از جعبه های فلزی داغ محسوب می گردند. بنابراین، مزایای رادیاتور قرنیزی به مزایای گرمایشی ختم نمی شود. این مزایا قادر به خودنمایی از لحاظ جنبه دکوراسیون نیز می باشد.

رادیاتورهای مدرن اعم از افقی و عمودی به طور فزاینده ای در قالب آیتم های دکوراتیو دیده می شوند. ظاهر آن ها بیانگر سبک طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد. علاوه بر این، می توان با نصب و راه اندازی رادیاتور قرنیزی ابعاد فضا را گسترش داده و به جذابیت ظاهر فضا اضافه نمود.

نحوه عملکرد رادیاتور قرنیزی

پیش از آنکه به مزایای رادیاتور قرنیزی بپردازیم، به اختصار از نحوه عملکرد آن خواهیم گفت.

رادیاتور قرنیزی از دو بخش اساسی تشکیل شده است.

بخش اول به حمل آب داغ توسط کویل لوله های مسی بازمی شود. این کویل ها به گونه ای طراحی شده اند تا جریان آب داغ را طولانی تر نمایند.

و بخش دوم به مجموعه ای از باله های آلومینیوم بازمی شود که به طور مستقیم به کویل های مسی متصل شده اند تا انتقال حرارتی را تسهیل بخشند.

هرچه جریان آب داغ به وسیله کویل ها افزایش می یابد، باله ها گرم شده و دمای هوای پیرامون معتدل می شود. علاوه بر این، هوای سرد خانه به زیر رادیاتور جریان یافته و توسط باله های آلومینیوم گرم می شود.

و این فرایند تا زمانی که دمای هوای اتاق متعدل نشود، ادامه می یابد. این موضوع ناخودآگاه به مزایای رادیاتور قرنیزی نیز اشاره دارد. تا زمانی که دمای هوا به حد مطلوب نرسد، فرایند گرمایشی ادامه دارد.

خرید 41 مدل اسکنر حرفه ای [ کانن ، اپسون ، HP ] قیمت روز

مزایای رادیاتور قرنیزی

از جمله مزایای رادیاتور قرنیزی باید به موارد ذیل اشاره کرد.

عدم جاگیر بودن رادیاتور قرنیزی و همچنین دست باز طراح و دکوراتور حین اجرای طراحی و دکوراسیون داخلی می تواند از مهم ترین مزایای رادیاتور قرنیزی به شمار می رود.

هنگامی که فضا جای کافی به منزله نصب و اجرای وسیله گرمایشی معمول ندارد، نصب و اجرای رادیاتور قرنیزی می تواند به عنوان یک فاکتور حائز اهمیت مطرح شود. رادیاتورهای قرنیزی معمولا بسیار کوچک و باریک هستند و به جای قرنیز قرار می گیرند. در حالی که قرنیز به طور معمول برای استفاده اسباب و اثاثیه به کار گرفته می شود، رادیاتور قرنیزی می تواند به عنوان یک مزیت کاربردی نصب و اجرا شود.

با این حال، مزایای رادیاتور قرنیزی را نمی توان به نقش آن ها در طراحی و دکوراسیون داخلی مختوم کرد. کاهش هزینه نصب و اجرای آن ها نسبت به سایر وسایل گرمایشی یکی از مزیت هایی است که می تواند بیشتر افراد را به سمت و سوی انتخاب سوق بدهد.

علاوه بر نکات فوق، دردسرهای کمتر نصب و اجرای رادیاتورهای قرنیزی اعم از عدم احتیاج به متراژ بالای لوله کشی، کاهش مصرف به میزان 30 تا 40 درصد انرژی و همچنین توزیع یکنواخت و ایده آل گرما در فضا از دیگر مزایای رادیاتور قرنیزی به شمار رفته است. توزیع یکنواخت و ایده آل گرما می تواند نشانه ای از کاهش و عدم رطوبت و نم زدگی دیوارها نیز باشد. و این موضوع می تواند برای خانه های قدیمی که با مشکل رطوبت زدگی نیز روبرو هستند، قابل توجه و مفید باشد.

قیمت خرید 42 مدل سه راهی برق باکیفیت [ 1 متر تا 20 متر ] با تخفیف

منبع: اتاق
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 633

به "هرآنچه که باید درباره مزایای رادیاتور قرنیزی بدانید [6 ایده کاربردی ]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه که باید درباره مزایای رادیاتور قرنیزی بدانید [6 ایده کاربردی ]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید