میرزازاده: کشتی گرفتن با لوپز و کایالپ به من خودباوری داد، فاصله ام با رده سنی امید زیاد بود

به گزارش مجله صادق ویلا، قهرمان سنگین وزن کشتی فرنگی امیدهای دنیا تنها مشکلش در مسابقات زیر 23 سال را مصدومیت از ناحیه مچ پا عنوان و تاکید نمود که فاصله اش را با رده سنی امید زیاد نموده است.

میرزازاده: کشتی گرفتن با لوپز و کایالپ به من خودباوری داد، فاصله ام با رده سنی امید زیاد بود

به گزارش خبرنگاران، امین میرزازاده که میهمان برنامه امروز (16 آبان) دایره طلایی بود، در مورد حضورش در مسابقات امیدهای جهان گفت: سال جاری رقابت ها از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و تمام عنوان داران این رده سنی در آن حضور داشتند. کسانی که حتی در بزرگسالان صاحب عنوان شده بودند در بلگراد حضور پیدا نموده بودند و همین مسئله سطح فنی رقابت ها را بالا می برد.

وی در مورد حریفانش در این رقابت ها تاکید نمود: من 5 دور کشتی گرفتم و حریفانم از نروژ، روسیه، قزاقستان، ترکیه و ارمنستان بودند. خدا را شکر توانسته بودم فاصله ای با این رده سنی ایجاد کنم و از نظر توانایی فنی شرایط خوبی در این رقابت ها داشتم.

وی مبارزه با حریف روسیه را سخت تر از سایر رقبایش دانست و گفت: کشتی با حریف روسی طوری پیش رفت که از مچ پا دچار آسیب دیدگی شدم و همین کارم را سخت کرد. از آن کشتی به بعد نتوانستم زیاد روی تشک تحرک داشته باشم و مجبور شدم کشتی ها را مدیریت کنم.

میرزازاده در مورد اینکه چقدر حضورش در المپیک روی مبارزه هایش در امیدهای جهان تاثیرگذار بود، عنوان نمود: صد درصد حضور در المپیک باعث می گردد که کشتی گیر به خودباوری برسد. آنجا من با کشتی گیران خوب جهان مثل لوپز و کایالپ کشتی گرفتم و این انگیزه هایم را بیشتر کرد. به همین علت در بلگراد با آرامش بیشتری کشتی گرفتم.

وی در مورد سال 2022 ادامه داد: کشتی ورزشی نیست که آدم بتواند قول صد درصد بدهد اما در پی این هستم که سال آینده نتایج بهتری بگیرم. همه تلاشم را می کنم تا بر قابلیت فنی و جسمانی ام اضافه گردد، حد خودم را بالاتر ببرم و بتوانم در مسابقات بعدی حریفانم را شکست دهم.

میرزازاده در مورد اینکه حضور در مسابقات جهانی 2021 را به علت کرونا از دست داد، تاکید نمود: زمانی که وارد اردو شدم تست اولم منفی بود اما بعد از یکی دو روز که علائم ظاهر شد، کرونایم مثبت بود و از اردو خارج شدم. نه رفتن من و نه شخص دیگری به مسابقه اهمیتی ندارد. چیزی که مهم است بالا رفتن پرچم کشورمان است. هر کسی که بتواند پرچم را بالا ببرد، باید به مسابقات اعزام گردد.

وی گفت: بعد از آنکه المپیک تمام شد، سخت در پی این بودم که در قهرمانی جهان مدال کسب کنم و المپیک جبران گردد، ولی شرایط باز سخت تر شد و کرونا گرفتم. خوشحالم که خدا لطف کرد و سال 2021 برای من با مدال طلا تمام شد.

میرزازاده با تاکید بر اینکه در لیگ کشتی نخواهد گرفت، برگزاری این رقابت ها به لحاظ اقتصادی را برای کشتی گیران خوب دانست و توضیح داد: برگزاری لیگ خیلی به کشتی ما یاری می نماید؛ چون تنها منبع عایدی کشتی گیران است و از یک طرف هم استعدادهای نو در آن رونمایی می شوند و می توانند با نفرات مطرح کشتی بگیرند. من به علت اینکه در دو سال اخیر بدنم تحت فشار و اردو بوده و آسیب دیدگی مچ پا را دارم، فعلا استراحت خواهم کرد.

عضو المپیکی تیم ملی فرنگی با انتقاد از بی توجهی مسئولان استان خوزستان نسبت به قهرمانان گفت: مسئولان سراغ کشتی گیران را نمی گیرند. با وجودی که خوزستان از نظر منابع نفت و گاز غنی است، ولی متاسفانه بیشتر قهرمانان استان با مسائل زیادی روبرو هستند. آنها نه به لحاظ اقتصادی تامین هستند و نه بیمه دارند. شاید علت عقب افتادن خوزستان همین مسئله باشد. امیدوارم مسئولان استان بازنگری داشته باشند. نمی خواهم حرف شخصی برای خودم بزنم، برای همه می گویم؛ قهرمانان استان با مشکل بیمه و کار روبرو هستند.

میرزازاده که پیش از این دو بار علی اکبر یوسفی را شکست داده، در مورد رقابت با این کشتی گیر که حالا قهرمان جهان شده است، تاکید نمود: من وظیفه خودم را انجام می دهم و همه تلاشم این است که نفر برتر تیم ملی باشم.

وی در انتها نیز ضمن تشکر از خانواده و مربیان سازنده اش یوسف محمدی و سینا طالب وند، گفت: شهرستان ما پتانسیل بالایی دارد که امیدوارم از نظر امکانات به شهر ما یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1186

به "میرزازاده: کشتی گرفتن با لوپز و کایالپ به من خودباوری داد، فاصله ام با رده سنی امید زیاد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرزازاده: کشتی گرفتن با لوپز و کایالپ به من خودباوری داد، فاصله ام با رده سنی امید زیاد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید