آشنایی با مونترال کانادا

به گزارش مجله صادق ویلا، شهری با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت جایی نیست جز مونترال که بعد از شهر محبوب تورنتو بزرگترین شهر کشور کانادا محسوب می گردد. طی چند سال اخیر شهر پرجنب و جوش تورنتو، به عنوان پایتخت تجاری کانادا از شهر مونترال پیشی گرفته است، اما با این وجود مونترال هنوز یک مرکز مهم در زمینه های بازرگانی، هنر، فرهنگ و معماری در کشور کانادا محسوب می گردد.

آشنایی با مونترال کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

شهر مونترال یکی از قابل زندگی ترین شهرها در سراسر دنیا است و توسط مجله Monocle و سازمان یونسکو لقب پایتخت فرهنگی کانادا و شهر طراحی را از آن خود نموده است. شهر مونترال در لیست 10 مکان شاد در دنیا در رتبه دوم قرار گرفته است. شهری تمیز ، مهمان نواز ، باطراوت و چندفرهنگی که در تمام طول سال لبخند می زند.

مونترال مرکز کسب و کار و بیزینس استان کبک محسوب می گردد و به عنوان دومین شهر عظیم و مهم کانادا دارای تنوع فرهنگی فراوانی بوده و از محله های مختلف و متفاوتی برخوردار است. بنابر آمار، 75درصد از افراد مقیم شهر مونترال زبان اصلی خود را فرانسوی می دانند، از این رو زبان غالب و متداول شهر مونترال فرانسوی محسوب می گردد؛ تنها 11 درصد از جمعیت محدوده وسیع شهر مونترال از زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری استفاده می نمایند.

در شریان های اصلی شهر نظیر خیابان های St. Laurent Boulevard و St. Catherine Street اغلب اوقات بخاطر ایجاد فضا برای جشنواره های خیابانی و عظیمی نظیر Just for Laughs ، فستیوال بین المللی جاز، جشنواره دنیای فیلم مونترال، فستیوال آتش بازی و بسیاری از رویدادهای دیگر، اجازه عبور و مرور خودرو وجود ندارد.

هر منطقه و محله در شهر مونترال دارای اتمسفر و کاراکتر خاصی برای خود است. اما بهتر است پیش از انتخاب محله برای زندگی در مونترال، به توانایی خود در زبان فرانسوی توجه کنید. برخی از محدوده ها و محله های مونترال نظیر همپستد Hampstead، نتردام دی گریس Notre Dame de Grace و وست مونت Westmount غالبا انگلیسی زبان هستند. اما سایر مناطق مونترال نظیر رزمونت Rosemont بسیار فرانسوی زبان هستند؛ شما علامت های خیابانی، روزنامه و فروشگاه های انگلیسی زبان کمتری را در این مناطق پیدا خواهید کرد و در عین حال افراد کمی در هر یک از محله ها برای مکالمه به زبان انگلیسی در دسترس شما خواهند بود. اما در نزدیکی مرکز شهر مونتریال، در محله های پلاتیو و یا مونت رویال اغلب شهروندان انگلیسی زبان و یا دوزبانه هستند و می توانند به راحتی به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی با شما مکالمه نمایند.

فاکتور اجاره خانه محبوب ترین گزینه ای است که مهاجران را ترغیب به زندگی در مرکز شهر مونترال می نماید. گفتنی است که شهر مونترال دارای پایین ترین نرخ اجاره در میان شهرهای عظیم کاناداست. محله هایی نظیر پلاتیو ، مونت رویال و رزمونت دارای خانه های کوچک و در عین حال مرتفع بوده و از لحاظ ظاهری، هر یک هم چون شهری کوچک هستند.

تمام این مناطق و محله ها دارای خانه هایی با قیمت مناسب بوده و از نرخ جرم پایینی برخوردار هستند. به طور تقریبی میانگین اجاره بهای یک آپارتمان در این مناطق از 1000 تا 2000 دلار در ماه برای یک واحد دوخوابه متغیر است. محله های مذکور از امکانات متنوعی برای ساکنین نظیر فروشگاه های خرید مواد خوراکی، میوه و سبزیجات، فروشگاه های ابزار و وسایل خانه، انواع بیمارستان و کلینیک، بوتیک و کافه و انواع بار و رستوران برخوردار است؛ و در عین حال دسترسی راحتی به اتوبوس و خطوط مترو دارد. محله های محبوب نوتردام دی گریس، لاوال و کیرکلند در حومه شهر مونترال از قیمت متوسطی برای خرید خانه برخوردار هستند. در این بین، محله های سنت میشل، پارک اکستنشن و مونترال نورث از محبوبیت کمتری در مونتریال برخوردار بوده و بخاطر وجود خشونت و گروه های خلافکار به عنوان یکی از ضعیف ترین محله های این شهر محسوب می شوند.

چالش های زندگی مونترال

  • زمستان این شهر از میانگین دمای کل کشور کانادا سردتر است.
  • بخاطر کمبود نیروی پزشک، تنها 65 درصد از شهروندان مونترال دارای پزشک خانوادگی هستند.
  • به طور تقریبی برای هر شهروند در مونترال 1.8 خودرو وجود دارد، این بدین معنی است که تجمع خودروها در شهر زیاد بوده و نبود فضا برای پارک خودرو مشکل ساز خواهد بود. در صورتی که آشنایی خوبی با زبان فرانسوی نداشته باشید پیدا کردن کار برای شما سخت خواهد بود.
  • قوانین دولتی زیادی بر سر راه افرادی وجود دارد که بخواهند در مدارس زبان انگلیسی شرکت نمایند.

جذابیت های مونترال

  • در رتبه بندی سال 2010 Mercer Quality مونتریال جزو 50 شهر برتر و قابل زندگی در دنیا و 50 شهر مناسب و مالی قرار گرفته است.
  • اجاره بها و قیمت های مناسب خانه، این شهر را به یکی از عظیمترین شهرهای مناسب زندگی تبدیل نموده است.
  • نرخ بالای استفاده عموم مردم از وسایل نقلیه عمومی و سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت استفاده از دوچرخه، موجب شده تا حرکت در شهر بدون ماشین نیز بسیار آسان باشد.
  • استان کبک به مهاجرانی که تمایل دارند تا در کلاس های فراگیر زبان فرانسوی شرکت نمایند بورسیه اعطا می نماید و شهریه دانشگاه برای شهروندان کبک در قیاس با سایر استانهای کشور کانادا پایین تر است.
  • مونترال مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محسوب می گردد.
  • بنابر آمار اخیر کشور کانادا، 94 درصد از شهروندان از زندگی در این شهر رضایت کامل دارند که نسبت به میانگین کل کشور کانادا بالاتر است. در این میان بیش از 80 درصد از شهروندان مونترال اینطور گزارش داده اند که در سلامت کامل به سر می برند.
  • بنابر گزارش راهنمای سفر معروف Lonely Planet ، مونترال در میان لیست 10 شهر شاد و مفرج دنیا در رتبه دوم قرار گرفته است.

آب و هوای مونترال

آب و هوای مونترال در استان کبک قاره ای است. تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها در مونترال بسیار سرد و سوزان و برفی است. فصل بهار و پاییز در مونترال نیز در بیشتر اوقات معتدل و مطلوب و با بارندگی همراه است. هوای مونترال ریتم منظمی ندارد. حتی در تابستان که هوا گرم است ممکن است مجبور باشید چتر خود را به همراه ببرید چون احتمال رعد و برق و باران وجود دارد. البته در فصل زمستان هوا شما را غافلگیر نمیکند چون همیشه سرد و خشن است.

زمستان های استان کبک بخاطر سرما، یخی و بارانی بودن با پایتخت کشور کانادا یعنی اتاوا شباهت فراوانی داشته و سردی آن از تورنتو سخت تر است. تابستان های این شهر گرم بوده و میانگین درجه دمای آن بین 23 تا 27 سانتی گراد است. البته برخی اوقات این دما به 13 درجه کاهش و تا 35 درجه افزایش می یابد.

حمل و نقل عمومی مونترال

وسایل نقلیه عمومی و تاکسی در مونترال مقرون به صرفه و راحت اند. ایستگاه های اتوبوس در مونترال نیز 24 ساعته در کل سطح شهر فعال هستند. متروی مونترال تمیز، امن و سریع است. با چهار خط مرکز شهر را به نقاط توریستی و ایستگاه های اتوبوس و قطار متصل می نماید. ساعت کاری مترو در مونترال هر روز از ساعت 5:30 صبح تا 1 بامداد می باشد. مدت زمان انتظار برای قطار ها نیز 8 دقیقه و در ساعات شلوغی 3 دقیقه می باشد.

دمای هوای مونترال

تابستان های مونترال با دمای متوسط 27 درجه گرم و مرطوب است. در ماه جولای این دما به 30 درجه و بیشتر نیز می رسد. با این وجود زمستان های مونترال با دمای متوسط -10 درجه بسیار سرد و سوزان و برفی است و به علت همین بادهای سرد در برخی مواقع دما به پایین تر از این مقدار نیز می رسد. دمای هوای مونترال در فصل های بهار و پاییز بسیار متغیر است.

ساعت مونترال: مونترال 4 ساعت از ساعت هماهنگ دنیای (UTC) عقب تر و معمولا 7 ساعت و 30 دقیقه از تهران عقب تر است.

کد تلفن مونترال: کد تلفن شهر مونترال با پیش شماره +1 ، 514 و 438 می باشد.

جمعیت مونترال: طبق آخرین سرشماری در سال 2016 جمعیت مونترال کانادا 1.704.000 نفر برآورد شده است.

شرایط تحصیل در مونترال کانادا

دانش آموزان در مونترال، در سن 5 سالگی وارد مدرسه شده و اگر قصد تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، بعد از اتمام دوره 11ساله مدرسه، باید دوره دوساله کالج را بگذرانند. زبان رایج آموزش در مدارس عمومی مونترال، فرانسوی است. گفتنی است که در مونترال مدارس عمومی انگلیسی زبان نیز وجود دارد که مخصوص دانش آموزانی است که والدین شان شهروند کانادایی بوده و مقاطعی از تحصیل خود را به زبان انگلیسی گذرانده اند. انگلیسی در مدارس فرانسوی زبان، به عنوان زبان دوم تدریس می گردد. گفتنی است که مدارس خصوصی مونترال و تعدادی دیگر از مدارس کبک دو زبانه هستند. تعداد زیادی از دانش آموزان، مدارس خصوصی را برای تحصیل انتخاب می نمایند که البته دارای آزمون ورودی هستند. همچنین گزینه ای دیگر برای دانش آموزان غیرفرانسوی زبان، ثبت نام در مدارس بین المللی مونترال است که متوسط شهریه آنها تقریباً 25000 دلار کانادا است. شرایط مورد احتیاج برای ثبت نام، برای مدرسه های متفاوت، متغیر است. همچنین مونترال، کالج ها و دانشگاه های انگلیسی زبان نیز دارد. دانشگاه های McGill و Concordia از بین دانشگاه های انگلیسی زبان، گزینه های مناسبی برای دانشجویانی هستند که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی دارند. گفتنی است باوجود اینکه دروس این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می گردد، یادگیری زبان فرانسوی برای زندگی در مونترال ضروری است.

دانشگاه های مونترال

مونترال بسیاری از دانشگاه های رتبه بالای کانادا را در خود جای داده است. 3 دانشگاه از 7 دانشگاه شهر مونترال از صندلی بین المللی برخوردارند. میانگین شهریه این دانشگاه های برتر سالانه 12000 دلار می باشد. سه دانشگاه مونترال شامل دانشگاه های زیر می شوند:

  • دانشگاه مک گیل (رتبه 35 در دنیا و دوم در کانادا)
  • دانشگاه مونترال (رتبه 137 در دنیا و پنجم در کانادا)
  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه پلی تکنیک مونترال
  • دانشگاه کبک دانشکده عالی فنی
  • دانشگاه اچ ای سی مونترال
  • دانشگاه کبک در مونترال

کالج های مونترال

مونترال شهر دانشجویی است و از همین رو کالج های زیادی در شهر مونترال وجود دارند که می توانید در آنها تحصیل کنید. دانش آموزان پسش از فارغ التحصیلی در سال یازدهم دبیرستان و در صورت تمایل به ورود به سیستم آکادمیک دانشگاهی در آنها دو سال تحصیل مینمایند و پس از فارغ التحصیلی از کالج وارد دانشگاه میشوند. کالج ها به زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس مینمایند.

  • کالج های دولتی مونترال
  • کالج هانستیگ
  • کالج بویس دو بولونیه
  • کالج داوسون
  • کالج جرالد گودین
  • کالج جان ابوت (انگلیسی زبان)
  • کالج رزمونت
  • کالج ونیر (انگلیسی زبان)
  • کالج های خصوصی مونترال
  • کالج TAV
  • کالج سنتنیال
  • کالج ژان د بربوف
  • کالج لاسال
  • کالج ماریانوپلیس
  • کالج هرزینگ

راه های مهاجرت به مونترال کبک

شهر مونترال در استان کبک یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرین تازه وارد به کانادا است. هزینه های پایین، فرهنگ های متنوع و نرخ پایین بیکاری پایین نشان دهنده فرصتهای خوب برای کارآفرینان است. در اینجا به چند گزینه شایان ذکر برای دریافت اقامت دائم کانادا به وسیله مونترال اشاره خواهیم کرد. بهترین راه های مهاجرت به مونترال کبک عبارتند از:

  • برنامه تجربه کبک PEQ - کار در کبک
  • برنامه تجربه کبک PEQ - تحصیل در کبک
  • مهاجرت به کبک به وسیله کسب و کار
منبع: اینترنت
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 532

به "آشنایی با مونترال کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با مونترال کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مونترال کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید