فریب پیامک های فعال سازی موبایل را نخورید

به گزارش مجله صادق ویلا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: مردم فریب پیغام های فعال سازی موبایل را نخورند چراکه اگر سامانه همتا پیغامی را ارسال کند، به جای شماره، عبارت همتا درج شده است.

فریب پیامک های فعال سازی موبایل را نخورید

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، حمیدرضا دهقانی نیا در گفت و گو با مهر درباره ارسال پیغام هایی به بعضی مردم مبنی بر اینکه جهت جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل، باید اقدام به فعالسازی گوشی نمایند، گفت: مردم حتماً باید دقت نمایند هر پیغامی که از سمت سامانه همتا به مخاطبان ارسال می گردد یک سربرگ یا تابلویی دارد که عبارت همتا را نشان می دهد؛ یعنی شماره ای نیست و فقط کلمه همتا نوشته شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در صورتی که مردم به همین قاعده توجه نمایند، قطعاً فریب نمی خورند.

وی گفت: مردم حتماً در هنگام خرید گوشی تلفن همراه دقت نمایند که هیچ هزینه ای بابت رجیستری نباید بپردازند و اگر شخصی ادعا می نماید که باید هزینه رجیستری پرداخت گردد نباید از او خرید نمایند.

دهقانی نیا اضافه کرد: در هنگام خرید گوشی، فرایند باید طی گردد به این صورت که فاکتور را از فروشنده اخذ نمایند و در محل، استعلام اصالت را بگیرند و فعالسازی نمایند و پس از اینکه انتقال مالکیت انجام شد سر فرصت در کارتابل خود در سامانه همتا گوشی خود را تعریف نمایند. هر ایرانی در این سامانه یک کارتابل دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمونه ای از پیغامک های فاقد اصالت که از سوی سودجویان به نام سامانه همتا ارسال می گردد، در ذیل آمده است. همانگونه که مشاهده می گردد این پیغامک ها از یک سرشماره ارسال شده است، در حالی که اگر از سوی سامانه همتا پیغامکی به مخاطب ارسال گردد، به جای شماره، کلمه همتا درج می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 20

به "فریب پیامک های فعال سازی موبایل را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب پیامک های فعال سازی موبایل را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید