سفر کپسول باری به ایستگاه فضایی با اختلال روبرو شد

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، به نظر می رسد سفر کپسول باری که قرار بود به ایستگاه فضایی بین المللی برود، طبق برنامه پیش نمی رود.

سفر کپسول باری به ایستگاه فضایی با اختلال روبرو شد

یک موشک آنتارس کپسول باری رباتیک سیگنوس متعلق به شرکت نورتروپ گرومن حامل 4.1 متن بار را از استان ویرجینیا به ایستگاه فضایی بین المللی برد. کپسول حامل مواد غذایی و ذخایر دیگر برای فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی است.

عملیات پرتاب کپسول به راحتی انجام شد اما پس از جدا شدن آن از موشک آنتارس با مشکلاتی روبرو شد و فقط یکی از 2 پنل خورشیدی آن باز شد.

اعضای تیم ماموریت سعی دارند این مشکل را رفع نمایند اما ممکن است کپسول سیگنوس بتواند انرژی مورد احتیاج برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی تا 9 نوامبر را داشته باشد و اصلاً احتیاجی به انجام اصلاحات نباشد.

مقامات ناسا در یک آپدیت کوتاه در این باره نوشتند: نورتروپ گرومن گزارش داده سیگنوس برق کافی برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی در روز چهارشنبه را دارد و می تواند ماموریت اولیه خود را تکمیل کند. ناسا مشغول ارزیابی این امر و تنظیمات مورد احتیاج است.

کپسول سیگنوس سنگین ترین محموله این شرکت را به ایستگاه فضایی بین المللی می برد. طبق اطلاعات موجود کپسول حاوی 1637 کیلوگرم ذخار، 1077 کیلوگرم سخت افزار، 850 کیلوگرم تجهیزات علمی، 66 کیلوگرم تجهیزات پیاده روی فضایی و 78 کیلوگرم منابع رایانشی است.

یکی از ابزارهایی همراه محموله به فضا می رود، چاپگر سه بعدی به نام BioFabrication Facility است که برای چاپ بافت های شبیه اعضای بدن در میکرو گرانش طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1470

به "سفر کپسول باری به ایستگاه فضایی با اختلال روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر کپسول باری به ایستگاه فضایی با اختلال روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید