جنایت وحشتناک کابل دل هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - شورای عالی آموزش و پرورش به مناسبت حادثه انفجار و کشته شدن دانش آموزان مظلوم در افغانستان پیام تسلیتی صادر کرد.

جنایت وحشتناک کابل دل هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمان الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

شیطان صفتانی که دنیا را بازیچه امیال و تعصبات جاهلانه خود نموده و برای انسانیت انسان هیچ ارزشی قایل نیستند، همه چیز را با چارچوب فکری بسته خود می سنجند و وحشیانه به هر عمل زشت و فجیعی دست می زنند، اینان ظالمانه دانش آموزان معصوم و بی گناه مدرسه ای را که به دنبال رهایی از جهل و در جستجوی کسب علم و دانش و ترسیم آینده ای روشن برای خود و کشورشان بودند، به خاک و خون کشیدند.

بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ (به کدامین گناه کشته شدند؟) جرم این بچه های معصوم چه بود؟ چرا برخی از انسانها، انسانیت خود را فراموش نموده و خوی حیوانی و وحشی گری به خود گرفته اند و حاضرند برای رسیدن به مقاصد خود در این دنیای فانی به هر عمل شنیعی دست بزنند؟ کدام تفکر جاهلانه و بینان برافکن در پشت این گونه اعمال جنایتکارانه وجود دارد؟آیا هنگام آن نرسیده است که تمامی جوامع علمی و دینی به صراحت و روشنگرانه درباره ابعاد این تفکر و نتایج مصیبت بار آن با پیروان خود سخن بگویند؟

آیا صحنه ای زیباتر، پرشورتر و با نشاط تر از هیاهوی دانش آموزان برای آموختن سراغ دارید؟

جنایت وحشتناکی که در ماه مبارک رمضان عده زیادی از دانش آموز معصوم و بی گناه مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشاند، دل هر انسان آزاده و با وجدانی را جریحه دار و آکنده از غم و اندوه می کند.

امیدواریم در سایه همراهی، همدلی و همگرایی بیشتر مردم شریف افغانستان شاهد صلح، آرامش و آسایش مردم این کشور باشیم.

این فاجعه تاسف بار و دلخراش را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به ویژه به خانواده های داغدار تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند غفار برای از دست رفتگان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب دیدگان شفای عاجل مسئلت داریم.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 957

به "جنایت وحشتناک کابل دل هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنایت وحشتناک کابل دل هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید