جایزه اصلی ام این است که مردم فیلم را دوست داشته باشند

به گزارش مجله صادق ویلا، شب گذشته اختتامیه جشنواره فیلم برگزار گردید، برندگان حوزه های مختلف جوایزشان را دریافت کردند و چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با تمام ماجراها و حواشی اش به انتها رسید.

جایزه اصلی ام این است که مردم فیلم را دوست داشته باشند

خبرنگاران، گروه فرهنگی: سال جاری در جشنواره فیلم فجر ده کارگردان با اولین فیلمشان حضور داشتند و طبیعی بود که به این بخش چند جایزه تعلق بگیرد. یکی از کسانی که با اولین فیلم بلندش توانست جایزه دریافت کند، بابک خواجه پاشا بود که جایزه برترین فیلمنامه را برای فیلم در آغوش درخت به دست آورد. خواجه پاشا کارش را از سینمای جوان ارومیه آغاز نموده و بعد از مدت ها تجربه و ساخت چند فیلم کوتاه و بازی در سریال های شبکه استانی سال جاری اولین فیلم بلندش را با فیلمنامه خودش ساخته است. با او در باره جایزه ای که دریافت نموده صحبت کردیم:

فکر می کردید برای فیلمنامه جایزه بگیرید؟

نه. اصلا. سعی کردم فیلمی برای مردم بسازم تا آنها ببینند. جایزه اصلی من این است که مردم فیلم را دوست داشته باشند. از این هم که سیمرغ گرفته ام بسیار خوشحالم.

در باره روند نوشتن فیلمنامه برایمان بگویید. از کجا آغاز شد و چقدر طول کشید؟

نوشتن فیلمنامه حدود یک سال طول کشید و وقتی تصویربرداری آغاز شد، فیلمنامه کامل بود. البته نوشتن فیلمنامه در لحظه آغاز نمی گردد و از بخشی از تجربه زیستی انسان سرچشمه می گیرد. در آغوش درخت هم پیش از یک سال در فکر من آغاز شده بود. ولی نگارش سیناپس و دیالوگ نویسی یک سال زمان برد.

جشنواره ای را که برگزار گردید، چطور ارزیابی می کنید؟

جشنواره سال جاری به نظرم پنج شش کار خیلی خوب داشت و سه چهار کار میانه و چندین کار ضعیف. البته در تمام دوره ها این مسئله وجود دارد، ولی سال جاری به تبع مشکلاتی که در کشور وجود دارد، جشنواره ضعیف تر بود. هرچند در تمام جهان سینما به علت آسیبی که در اکران دیده، در فراوریات ضعیف تر شده است.

نظرتان در باره داوری چیست؟

به نظر من خوب بود. هرچند بازی جواد قامتی در فیلم در آغوش درخت بازی باشکوهی بود که لایق دیده شدن بود، اما دیده نشد. فیلم هایی که جایزه گرفتند مثل متروپل، غریب و اتاقک گلی فیلم های خوبی بودند. به همین علت به نظرم جوایز درست داده شد.

انتظار جایزه در چه بخش هایی را داشتید که به فیلم نرسید؟

بازیگری مرد، بازیگری زن، نقش مکمل مرد، فیلمبرداری و تدوین به نظرم لایق جایزه بودند. خانم اکبرزاده هم در لباس فوق العاده بود. ولی به علت فضای مینیمال کار دیده نشد. اصولا طراحی لباس و صحنه معمولا به فیلم هایی داده می گردد که فراوری بزرگ دارند، ولی به نظرم کار این بچه ها در فیلم ما هم بسیار خوب بود. با این همه از هیأت داوران بسیار سپاسگزارم.

برای اکران چه برنامه ای دارید؟

در حال آنالیز جشنواره های جهانی هستیم تا فیلم را در آنها نمایش دهیم تا در جهان دیده گردد و بعد به مرحله اکران در ایران برسیم.

فیلم را برای کدام جشنواره ها می فرستید؟

هنوز قطعی نیست. باید با تهیه کننده صحبت کنیم و تصمیم بگیریم کدام جشنواره ها برای این فیلم مناسبند.

فیلم در اکران عمومی نسبت به نسخه ای که در جشنواره اکران شد، تغییر خواهد داشت؟

احساس می کنم جزییات فنی کوچکی هستند که باید ظرف سه چهار روز انجام شوند تا برای اکران عمومی آماده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1516

به "جایزه اصلی ام این است که مردم فیلم را دوست داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه اصلی ام این است که مردم فیلم را دوست داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید