تاکسی آبی در راه رودخانه بهمنشیر

به گزارش مجله صادق ویلا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، بعدازظهر 16 تیرماه 1400 جلسه ای در محل فرمانداری ویژه آبادان با حضور سید محمد مولوی نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، سیدحکمت اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پیمان نبهانی معاون گردشگری خوزستان، جمال عامری نسب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان و نمایندگانی از شهرداری، پالایشگاه آبادان، منطقه آزاد اروند و سازمان شیلات برگزار گردید.

تاکسی آبی در راه رودخانه بهمنشیر

طی این نشست، گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خوزستان درخصوص راه اندازی تاکسی آبی در رودخانه بهمنشیر ارائه شد.

در این گزارش، تأثیرات پروژه بر اقتصاد محلی و رونق صنایع دستی آنالیز شد. بعلاوه درخصوص مقدار دخالت و هم افزایی دیگر دستگاه ها با هدف بازسازی بافت تاریخی و تک بناهای ارزشمند و محوطه های ثبت شده شهرستان هم بحث و گفتگو شد.

در این نشست، سیدحکمت اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خوزستان اظهار کرد: مجموعه میراث فرهنگی خوزستان با هدف رونق توریستی آبی اقدام مشترکی را با سازمان آب و برق شروع نموده است و امیدواریم که پس از اتمام مطالعات، شاهد رونق توریستی در شهرستان آبادان و استان خوزستان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خوزستان اضافه نمود: باتوجه به صندلی و موقعیت توریستی آبی در استان خوزستان، کوشش ما در تقویت این حوزه به منظور استفاده هرچه بهتر از این امتیاز ویژه برای جذب توریست است.

در همین خصوص سیدمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: واگذاری فعالیت های تخصصی به متخصصان فن، اثرپذیری فعالیت را افزایش و زمان به فعل رسیدن اقدام را کاهش می د هد؛ بنابراین انتظار ما از دستگاه های فعال در شهرستان این است که در فعالیت های بین بخشی با هماهنگی اداره تخصصی هم گرایی لازم را داشته باشند، همچنان که در موضوع میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، دستگاه هایی همانند منطقه آزاد و پالایشگاه باید برای هرگونه فعالیت مرتبط، هم گرایی و هماهنگی لازم را با اداره کل مربوط داشته باشند.

او اضافه نمود: این جلسات با هدف کوشش برای برطرف مسائل و ایجاد روحیه اُمید در میان مردم آبادان برگزار می گردد و تصمیمات جلسه فعلی در جلسه آینده برای ارزیابی مقدار اقدام دستگاه اجرایی آنالیز خواهند شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1049

به "تاکسی آبی در راه رودخانه بهمنشیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی آبی در راه رودخانه بهمنشیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید