یک سوم داوطلبان کنکور سراسری در قزوین غایب بودند

به گزارش مجله صادق ویلا، نماینده سازمان سنجش در قزوین گفت: یک سوم داوطلبان کنکور سراسری در 2 روز برگزاری امتحانات امسال در استان به دلیل شیوع بیماری کرونا غایب بوده اند.

یک سوم داوطلبان کنکور سراسری در قزوین غایب بودند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد مولوی، کننده سازمان سنجش در قزوین، حفظ سلامت داوطلبان در برابر شیوع ویروس کرونا اولویت مسوولان برگزاری امتحانات دانست و گفت: آزمون امسال با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود و داوطلبان و خانواده های آنان نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

مولوی با اشاره به 20 هزار و 204 داوطلب قزوینی در کنکور سراسری امسال، تاکید کرد: 12 هزار و 160 شرکت کننده، یعنی 60 درصد از داوطلبان را بانوان و هشت هزار و 44 نفر را نیز آقایان تشکیل داده اند و بیشترین تعداد شرکت کنندگان این دوره از آزمون سراسری نیز مربوط به گروه تجربی با 42 درصد شرکت کنندگان بوده است.

کننده سازمان سنجش در قزوین با اشاره به زمان آزمون عمومی گروه های مختلف شرح داد: در ادامه آزمون سراسری و پس برگزاری امتحانات رشته های هنر، ریاضی و فنی و علوم انسانی، فردا، 31 مرداد شاهد رقابت شرکت کنندگان در رشته علوم تجربی و زبان های خارجی در روز شنبه هفته آینده خواهیم بود.

مولوی با بیان اینکه امسال امتحانات کنکور سراسری تنها در نوبت صبح برگزار می شود، شرح داد: علت انجام این کار داشتن زمان کافی برای ضدعفونی کردن محل آزمون است و برای رفع دغدغه و نگرانی داوطلبان و خانواده آنان نیز فاصله صندلی های آزمون به 180 سانتی متر افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه داوطلبان قبل از ورود به حوزه امتحانی، تب سنجی شده و وسایل ضدعفونی کننده در اختیار آنان قرار می گیرد، گفت: استفاده از ماسک فیلتردار در حوزه های امتحانی ممنوع و برای همه داوطلبان آزمون یک نوع ماسک در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، تمامی داوطلبان تا قبل از ورود به حوزه امتحانی باید فرم خوداظهاری کرونا را تکمیل و به حوزه امتحانی خود تحویل دهند و آن دسته از داوطلبانی که دچار بیماری کرونا شده اند با رعایت تمهیداتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، آزمون خود را برگزار می کنند.

کننده سازمان سنجش در استان قزوین ادامه داد: مراکز 10 گانه حوزه های برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها در استان قزوین شامل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پیام نور قزوین و بویین زهرا، آموزشکده فنی شهید بابایی قزوین، دانشگاه آزاد قزوین، دانشگاه آزاد تاکستان، دانشگاه رجا، دانشگاه کار البرز، دانشگاه غیرانتفاعی محمدیه و دانشگاه غیرانتفاعی غیاث الدین کاشانی آبیک هستند.

سال گذشته و همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در استان قزوین با حضور 19 هزار و 211 داوطلب برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 482

به "یک سوم داوطلبان کنکور سراسری در قزوین غایب بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم داوطلبان کنکور سراسری در قزوین غایب بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید