گفت وگوی ظریف و لاوروف در مسکو

به گزارش مجله صادق ویلا، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز در مسکو ملاقات نموده و به گفت وگو نشستند.

گفت وگوی ظریف و لاوروف در مسکو

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقدیم پیغام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و در پی گفت وگوی اخیر روسای جمهور دو کشور برای ادامه رایزنی ها، بعدازظهر امروز (سه شنبه) در رأس هیأتی وارد مسکو شد، با حضور در محل وزارت امور خارجه روسیه با سرگئی لاوروف همتای روس خود ملاقات و به گفت وگو نشست.

سید عباس عراقچی ظریف را در این سفر همراهی می نماید.

وزیر امور خارجه ایران که 27 خرداد ماه امسال نیز سفری یک روزه به مسکو داشت، امروز در بدو ورود به روسیه در تشریح اهداف این سفر عنوان نمود: متعاقب گفت وگوهای آقایان روحانی و پوتین (در 26 تیر ماه) قرار شد گفت وگوهایی اینجا صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه راهبردی است و در شرایط کنونی که تحولات عمده ای در سطح بین المللی در حال وقوع است، احتیاج است این گفت وگوها به صورت مرتب بین ما و دولت روسیه و همین طور سایر دوستان ما مثل دولت چین صورت بگیرد و این سفر به همین دلیل اجرا شده است و انشاءالله نتایج خوبی برای کشور داشته باشد

به گفته ظریف، روابط دوجانبه، منطقه و برجام از جمله مواردی است که در این سفر درباره آن گفت گو می گردد.

وزیر خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مارس سال آینده بیستمین سال توافقات ایران و روسیه است و آیا ایران برنامه ای برای تمدید این توافق دارد؟ گفت: تمدید قرارداد در دستورکار ماست و اگر دوستان روسی آماده باشند قرارداد بلندمدت دیگری داشته باشیم، قابل آنالیز است، ولی حتما تمدید قرارداد در دستورکار ماست.

سفر ظریف به روسیه دومین سفر او در امسال و در دوران شیوع کرونا به این کشور است. در سرانجام سفر 27 خرداد ماه 1399 ظریف به روسیه، وزرای خارجه دو کشور اعلامیه مشترک ایران و روسیه درباره احترام به حقوق بین الملل را امضا کردند. دو کشور بر تعهد کامل خود به اصول حقوق بین الملل و مقابله با رویکردهای غیرقانونی یکجانبه در حل و فصل بحران های جهانی تأکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه 29 تیر ماه نیز سفری یک روزه به بغداد و اربیل داشت و با مقامات عراق و اقلیم کردستان عراق ملاقات و گفت وگو کرد.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 436

به "گفت وگوی ظریف و لاوروف در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی ظریف و لاوروف در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید