گرانفروشان ماسک متخلف هستند ، وزارت بهداشت ناظر کیفیت است ، مردم از ماسک های خانگی استفاده کنند

به گزارش مجله صادق ویلا، رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تمام داروخانه ها مجاز به توزیع ماسک به نرخ مصوب هستند و هر داروخانه ای این نرخ را رعایت نکند متخلف محسوب می شود.

گرانفروشان ماسک متخلف هستند ، وزارت بهداشت ناظر کیفیت است ، مردم از ماسک های خانگی استفاده کنند

کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره ماسک های موجود در بازار گفت: مسئله ای مبنی بر تولید، تامین و توزیع ماسک نداریم و کمبودی در کشور نیست و این مساله بیشتر به عهده وزارت صنعت معدن و تجارت است و وزارت بهداشت در رابطه با آن تخصص ندارد.

وی ادامه داد: توصیه ما این است افراد از ماسک های خانگی با قیمت مناسب استفاده کنند و باید بگویم تمام داروخانه ها مجاز به توزیع ماسک برطبق نرخ مصوب هستند و هر داروخانه ای این نرخ را رعایت نکند متخلف محسوب می شود و همچنین توزیع کننده ای که ماسک را نرخ مصوب به داروخانه نداده است نیز تخلف کار است.

جهانپور اظهار داشت: وزارت بهداشت از لحاظ کیفیت تمام ماسک ها بررسی می کند و ناظر بر این فرایند است.

وی درخصوص ضدعفونی کردن معابر توسط گروه های مختلف در اوایل شیوع کرونا شرح داد: در هفته ها و ماه های اول شیوع کرونا حضور پرشورتر اجتماعی مردم را برای کمک به همدیگر شاهد بودیم که بخشی از آن در قالب ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی بود.

جهانپور عنوان نمود: اما این موضوع نباید نادیده گرفته شود که خیلی از این اقدامات مطابق پروتکل انجام نمی شد و برخی نیز افراطی بود حتی دغدغه های زیست محیطی از لحاظ استفاده مواد ضدعفونی داشتیم ولی با توجه به شیوه های مبارزه با کرونا چیزی که اکنون در حال اجراست کافی است به شرطی که مردم استفاده همگانی از ماسک و رعایت پروتکل ها را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 478

به "گرانفروشان ماسک متخلف هستند ، وزارت بهداشت ناظر کیفیت است ، مردم از ماسک های خانگی استفاده کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانفروشان ماسک متخلف هستند ، وزارت بهداشت ناظر کیفیت است ، مردم از ماسک های خانگی استفاده کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید