کنگره آمریکا لایحه تحریم مقامات چین را تصویب کرد

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با 413 رأی موافق در برابر تنها یک رأی مخالف لایحه ای را تصویب کرد که اوایل ماه میلادی جاری در مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره آمریکا لایحه تحریم مقامات چین را تصویب کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این مصوبه خواهان تحریم مقامات چینی به بهانه بازداشت و شکنجه مسلمانان اویغور در منطقه خودمختار شین جیانگ در شمال غرب این کشور است.

حال این مصوبه برای دریافت امضای نهایی دونالد ترامپ و تبدیل شدن به یک قانون لازم الاجرا به کاخ سفید ارسال شده است. این در حالی است که ترامپ هنوز اعلام ننموده آیا این مصوبه را امضا خواهد نمود یا خیر.

طبق مصوبه روز چهارشنبه، ترامپ 180 روز فرصت دارد تا فهرستی از مقامات چین را که مسئولِ نقض ادعایی حقوق مسلمانان اویغور هستند، تهیه کند. پس از تهیه این فهرست، این مقامات چین مورد تحریم آمریکا قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که دیدبان حقوق بشر دولت چین را به نقضِ حقوق 13 میلیون مسلمان چینی از جمله اویغورها و گروه قومی قزاق ها در منطقه شین جیانگ محکوم نموده است. اما دولت چین این اتهامات را رد نموده و می گوید که تحریمهای آمریکا را تلافی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 335

به "کنگره آمریکا لایحه تحریم مقامات چین را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آمریکا لایحه تحریم مقامات چین را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید