کرونا ترافیک اصفهان را 50 درصد کاهش داد

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/اصفهان رئیس پلیس راهور استان اصفهان از کاهش 50 درصدی ترافیک داخل شهر به دلیل شیوع بیماری کرونا اطلاع داد و گفت: اکنون جریان ترافیک در هسته مرکزی، خیابان های شلوغ و مراکز خرید شهر عادی و روان است.

کرونا ترافیک اصفهان را 50 درصد کاهش داد

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن عید نوروز، اظهارکرد: هر سال در این روزها با پیک ترافیک در شهر روبرو می شدیم و سال جاری نیز با در پیش بودن سال نو، انتظار چنین شرایطی را داشتیم، در حالی که اکنون شرایط رفت و آمد در شهر بسیار عادی است و حتی نسبت به سال های گذشته، ترافیک اصفهان 40 تا 50 درصد کمتر شده است.

وی دلیل کاهش بار ترافیکی را مدیریت سفرها از سوی مردم دانست و گفت: امیدواریم بیماری فروکش کند و مردم بتوانند سفرها و خریدهایشان را انجام دهند و شور و نشاطی که همواره مردم در روزهای پایانی سال دارند ایجاد گردد، اما همه اینها بستگی به شرایط ویروس کرونا دارد. همانطور که وزارت بهداشت هم اعلام نموده بود این هفته و هفته بعدی اوج بحران شیوع ویروس است و هشدارهای زیادی به مردم برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری و ماندن در منازل داده شده است.

سرهنگ محمدی ترافیک هسته مرکزی، خیابان های شلوغ و مراکز خرید اصفهان را عادی و روان گفت و اضافه نمود: متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا، در مراکز تعویض پلاک اصفهان ترافیک بسیار سنگینی وجود دارد و برخی از خریداران و فروشندگان همراه خانواده به مراکز تعویض پلاک مراجعه می نمایند و به همین دلیل در دو مرکز تعویض پلاک اصفهان، حجم مراجعه نمایند بسیار زیاد است.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به خطر انتشار ویروس کرونا در این مراکز پر رفت و آمد، ادامه داد: از روز سه شنبه، در مراکز تعویض پلاک به صورت زوج و فرد خدمات ارائه می دهیم و این طرح زوج و فرد فعلا ادامه پیدا می نماید تا شرایط عادی گردد. از شهروندان نیز درخواست می کنیم که اکنون برای تعویض پلاک مراجعه ننمایند.

سرهنگ محمدی اعلام نمود: افرادی که شش ماه است پلاک خودرو خود را تعویض ننموده اند، در این شرایط مراجعه می نمایند و در بین این حجم انبوه مراجعان افرادی هستند که نه خودشان و نه همراهانشان، نکات بهداشتی را رعایت نمی نمایند و این باعث می گردد سلامت مراجعان و نیروهای خدماتی در مراکز تعویض پلاک به خطر بیفتد.

وی با تاکید بر این که هنوز برای تعطیلی مراکز تعویض پلاک، تصمیم گیری نشده است، گفت: درخواست ما از مردم این است که مراجعه به مراکز تعویض پلاک را به زمان دیگری موکول نمایند، اما اگر احساس کنیم که این موضوع سلامت مردم را تهدید می نماید حتما به وسیله مسئولان استانی پیگیری و تصمیمگیری خواهیم کرد.

کنترل همه ورودی و خروجی ها ممکن نیست

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگاران، درباره احتمال اعمال محدودیت رفت و آمد در جاده ها برای کنترل ویروس کرونا، اظهار کرد: از آنجا که شهر اصفهان یک ورودی و خروجی ندارد، امکان کنترل همه این مبادی وجود ندارد و بهتر است مردم خودشان رعایت نموده و از ترددهای غیر ضروری خودداری نمایند. در مسیرهای جاده ای هم عوارضی هایی وجود دارد که به وسیله پلیس راه، پلاک خودروهایی که از استان های دیگر هستند را کنترل می نمایند.

وی با اشاره این که هنوز مصوبه ای برای بستن ورودی ها و انجام ایست بازرسی های جاده ای در مسیرهای بین راهی استان ابلاغ نشده است، اضافه نمود: ممکن نیست که همه مسیرها به وسیله پلیس آنالیز شوند، به عنوان مثال از سمت کاوه، دانشگاه صنعتی و ... چندین ورودی به سمت اصفهان داریم و کنترل این ورودی ها نیروهای زیادی احتیاج دارد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان ادامه داد: احتمالا در گیت های عوارضی و ایست و بازرسی های جاده ای که در مسیرهای بزرگراهی یا اتوبانی واقع شده است، باید اقداماتی انجام گردد، اما هنوز مصوبه ای در این باره به ما ابلاغ نشده است.

سرهنگ چلمقانی تصمیمگیری در این باره را احتیاجمند تشکیل شورای ترافیک استان و یا ستاد مبارزه با کرونا دانست و گفت: در حال حاضر خوشبختانه مردم همکاری نموده اند و حجم رفت و آمد، به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. پلیس هم موظف است با آلودگی های زیست محیطی برخورد کند، در عین حال که اگر قرار گردد محدودیت هایی برای مبادی ورود و خروج شهر در نظر گرفته گردد، حتما به شهروندان اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 131

به "کرونا ترافیک اصفهان را 50 درصد کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ترافیک اصفهان را 50 درصد کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید