کارشناس امنیتی عراقی: فساد اقتصادی در تمامی قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا مشهود است

به گزارش مجله صادق ویلا، یک کارشناس امنیتی عراقی حجم فساد در قراردادهای تسلیحاتی آمریکا با این کشور را نجومی توصیف کرد.

کارشناس امنیتی عراقی: فساد اقتصادی در تمامی قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا مشهود است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مؤید العلی کارشناس امنیتی عراقی گفت که دولت آمریکا اجازه عقد قراردادهای تسلیحاتی عراق با دیگر کشورها را نمی دهد و حجم فساد نهفته در قراردادهای خرید سلاح از آمریکا به شدت بالاست.

او به وبگاه المعلومه گفت که واشنگتن به توافقات نظامی خود با عراق پایبند نیست و این اقدام با هدف تأثیر بر فرایند سیاسی در عراق و تثبیت حضور خود در این کشور صورت می گیرد.

العلی اضافه کرد: حجم فساد در قرادادهای تسلیحاتی با آمریکا در حد رقم های نجومی است و تمامی قراردادهای نظامی با این کشور در مظان اتهام به فساد واقع شده است.

این کارشناس امنیتی همچنین گفت که یکی از بزرگترین پفراینده های فساد مربوط به خرید جنگنده های اف-16 آمریکا است و این کشور در طول این مدت هواپیماهای نظامی مختلفی را در قالب این قرارداد به عراق فروخته است.

او از کمیسیون مبارزه با فساد مجلس خواست تا پفراینده این قراردادها و حجم فساد اجرا شده را مورد آنالیز و مسببین را تحت پیگرد قرار دهد.

افشای فساد موجود در قراردادهای تسلیحاتی واشنگتن با بغداد در حالی است که امروز (آدینه) شهرهای عراق صحنه تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 72

به "کارشناس امنیتی عراقی: فساد اقتصادی در تمامی قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا مشهود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس امنیتی عراقی: فساد اقتصادی در تمامی قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا مشهود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید