کاخ سفید: ترامپ حالا از گزارش تحرکات روسیه در افغانستان آگاه شده است

به گزارش مجله صادق ویلا، کاخ سفید حالا تایید کرد که دونالد ترامپ در جریان ارزیابی اطلاعاتی در مورد پیشنهاد جایزه از سوی روسیه به شبه نظامیان طالبان با هدف کشتن سربازان ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان قرار گرفته است.

کاخ سفید: ترامپ حالا از گزارش تحرکات روسیه در افغانستان آگاه شده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کایلی مک انانی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی تایید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان این مساله قرار گرفته اما تاکید نمود که در جامعه اطلاعاتی این کشور هنوز اتفاق نظر در مورد اعتبار اطلاعات وجود ندارد.

او در صحبت هایش به خبرنگاران عنوان نمود: رئیس جمهور آمریکا در جریان اطلاعاتی که متاسفانه به خاطر نیویورک تایمز علنی شدند، قرار گرفته است. اما این حقیقت تغییر نمی نماید که اتفاق نظری در مورد صحت این اطلاعات وجود نداشته و باید آنالیز شوند.

مک انانی انتقادهای تندی علیه نیویورک تایمز به خاطر انتشار آنچه که او اطلاعات آنالیز نشده خواند، مطرح نموده و گفت، این حرکت به قابلیت دولت آمریکا برای جمع آوری اطلاعات آسیب وارد می نماید.

نیویورک تایمز نخستین بار روز آدینه گزارش کرد، جامعه اطلاعاتی آمریکا ماه ها پیش به این نتیجه رسیده که روسیه به طور پنهانی به شبه نظامیان مرتبط با طالبان به خاطر انجام حملات موفقیت آمیز علیه نیروهای ائتلاف در افغانستان جایزه پیشنهاد داده است.

کاخ سفید بعد از انتشار این گزارش این مساله که دونالد ترامپ یا معاونش مایک پنس شخصا در جریان این موضوع قبل از این گزارش قرار گرفته بودند، رد نموده و صحت این اطلاعات را زیر سوال برد. بعدا اما رسانه ها گزارش کردند، اوایل امسال میلادی این اطلاعات در یک گزارش روزانه اطلاعاتی متعلق به رئیس جمهور آمریکا گنجانده شده بود.

مک انانی خاطر نشان کرد: گزارش روزانه ریاست جمهوری یک سند بسیار محرمانه است که عمدتا در دولت منتشر می شود. من هرگز آنجا نخواهم نشست و اینکه چه اطلاعاتی در گزارش روزانه ریاست جمهوری بوده را رد یا تایید نخواهم کرد.

گفته می گردد ترامپ اغلب همه گزارش های روزانه ای که به او داده می شوند، نمی خواند و مواقعی نیز ترجیح می دهد گزارش ها را به صورت شفاهی به او ارائه نمایند.

مک انانی اما در قبال این حدس نیز واکنش نشان داده و عنوان نمود: رئیس جمهور آمریکا قطعا این گزارش ها را می خواند و همینطور این گزارش ها را به صورت شفاهی دریافت می نماید. من به شما می گویم که این رئیس جمهور در قبال تهدیدات پیش روی ما آگاه ترین فرد روی زمین است.

ترامپ روز سه شنبه طبق برنامه زمانی کاخ سفید در حین صحبت های مک انانی مشغول دریافت یک گزارش اطلاعاتی بوده است؛ هر چند که معین نشده چه زمانی مقام ها ترامپ را در جریان اطلاعات مربوط به جایزه های روسیه قرار داده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 408

به "کاخ سفید: ترامپ حالا از گزارش تحرکات روسیه در افغانستان آگاه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: ترامپ حالا از گزارش تحرکات روسیه در افغانستان آگاه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید