چند نکته کلیدی برای مبارزه با استرس کرونا و امتحانات

به گزارش مجله صادق ویلا، با توجه به شرایط کرونایی و فرا رسیدن انتها سال تحصیلی ، انتظار می رود فضایی آرام از طریق خانواده ها برای شرکت دانش آموزان در امتحانات فراهم شود.

چند نکته کلیدی برای مبارزه با استرس کرونا و امتحانات

به گزارش خبرنگار از ، اضطراب و نگرانی روزها کرونایی مهمان هرخانه ایرانی است اما برای دانش آموزان متفاوت تراست زیرا بیش از اقشار دیگر تحت فشار استرس کرونا و امتحانات قراردارند.

امتحانات دانش آموزان درپایه های مختلف تحصیلی بجز دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم دوره ماز طریقه به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، برای دومین بار به صورت مجازی برگزار می شود.

استرس ها به طور معمول در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم به بالاترین حد خود می رسد که در روزهای بحران کرونا ، ادامه قرنطینه و آموزش های مجازی، نگرانی ها به بالاترین حد خود رسیده است.

خدیجه نوروزی از روانشناسان البرز گفت: دانش آموزان به حداقل هفت ساعت خواب در طول شبانه روز احتیاج دارند و اگرآن ها کم تر از این میزان بخوابند، بدنشان مستعد و آماده آسیب های روحی و جسمی خواهد شد و هرگونه بی نظمی در برنامه خواب یا کم خوابی موجب کاهش کارایی مغز و افزایش استرس می شود.

نوروزی با اشاره به این که رژیم های غذایی ناسالم و ناکافی، تاثیری منفی بر قابلیت فراگیری فرد، تمرکز حواس و هوشیاری می گذارد، اضافه نمود: برخی از غذاها آرامش بخش تر از سایر غذاها هستند و ورزش منظم و سبک موجب افزایش گردش خون در بدن و کاهش هورمون های استرس زا می شود.

این روانشناس البرزی گفت: وسواس در خواندن و مطالعه بیش از حد می تواند توانایی های ذهنی را برای کسب مطالب تازه تحت تاثیر قرار دهد پس بهتراست به جای مطالعه چند ساعته، بین فواصل مطالعه دقایقی را به مغزتان استراحت بدهید.

نوروزی به بیان شیوه های مطالعه و تندخوانی پرداخت و اضافه نمود: توجه به بهترین شیوه های یادگیری و مطالعه موجب می شود تا سرعت یادگیری افزایش یابد وکاهش استرس امتحانات را در دانش آموزان درپی داشته باشد.

او گفت: دانش آموزان در دوران قرنطیه از طریق آموزش مجازی اقدام به یادگیری دروس کرده اند که این مهم می تواند استرس را به بالاترین حد برساند اما می توان با اعتماد به نفس و نگاه به آنچه که تا کنون یاد گرفته ایم، ازاسترس جلسه امتحان درخود بکاهیم.

نوروزی اضافه نمود: در محیط زندگی ابزارهایی همانند کامپیوتر، موبایل، تلویزیون، صدای زنگ تلفن و یا درب منزل می تواند مشخصا عامل حواس پرتی باشد پس درمکانی از خانه به مطالعه کنیم که ازاین شرایط دورباشد.

این روانشناس البرزی گفت: دانش آموزان برای مطالعه کردن باید به اولویت مطالعه درس ها هم توجه کنند و ابتدا از درس های سخت تر شروع کنند.

او اضافه نمود: در صبح روز امتحان بهتر است دانش آموزان به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا دارای فیبرمانند تخم مرغ، نان و پنیر ،گردو و نان تست با عسل یا برشتوک و غلات صبحانه ای استفاده کنند.

نوروزی گفت: پدران و مادران برای دانش آموزان محیط را آرام نگه دارند زیرا هر چه محیط آرام تر باشد و دانش اموز دلگرمی بیشتری داشته باشد، کمتر دچاراضطراب می شود.

خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1079

به "چند نکته کلیدی برای مبارزه با استرس کرونا و امتحانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته کلیدی برای مبارزه با استرس کرونا و امتحانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید