پیش بینی شرایط بازار خودرو پس از کاهش قیمت دلار

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران، ریزش سه هزار تومانی قیمت دلار در بازار دیروز شرایط ویژه ای را در بازارهای موازی مانند خودرو ایجاد کرد و کمتر کسی دست به خرید خودرو در بازار زد اما آنچه اهمیت داشت این بود که خودروها با تغییرات بسیار بالای قیمت در فضای مجازی فایل شد.

پیش بینی شرایط بازار خودرو پس از کاهش قیمت دلار

قیمت هر دستگاه پراید 111 در حالی روز چهارشنبه 133 میلیون تومان گزارش شد که دیروز فروشندگان وعده تخفیف هایی تا 5 میلیون تومان را دادند. پیش تر سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اعلام کرده بود در صورت ریزش قیمت دلار به محدوده 20 هزار تومان و کمتر، قیمت هر دستگاه پراید حتی تا کمتر از صد میلیون تومان نیز کاهش خواهد داشت این بدان معناست که قیمت ها در بازار خودرو در حال نزدیک شدن به رقم واقعی خود است و حباب شکل گرفته در این بازار تحت تاثیر کاهش قیمت دلار تخلیه خواهد شد.

قیمت هر دلار دیروز تا کانال 26 هزار توان عقب نشینی کرد و صرافان می گویند روز شنبه روز بزرگ ریزش قیمت ها در بازار خواهد بود.

قیمت هر دستگاه خودر نیز دیروز هر چند به دلیل نبود معامله با ریزش قابل توجهی همراه بود اما فروشندگان قول های بزرگ برای تخفیف می دادند.

فعالان بازار خودرو هفته آینده را هفته پرنوسان بازار می دانند و معتقدند قیمت ها در این بازار چندان قابل اعتماد نخواهند بود اما بعد از ثبات قیمت دلار و مشخص شدن چشم انداز پیش رو به تدریج بازار خودرو می تواند خود را بازیابی کرده و خرید و فروش آغاز خواهد شد.

پیش بینی ها نشان می دهد خودروهایی در محدوده 110 تا 150 میلیون تومان مستعد ریزش 10 میلیون تومانی قیمت، خودروهایی در محدود 150 تا 250 میلیون تومان آماده ریزش تا 15 میلیون تومان و خودروهای گران تر مستعد ریزش بالاتر قیمت ها هستند اما به نظر می رسد به دلیل شرایط خاص حاکم بر بازار شرایط چندان آماده خرید و فروش نباشد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 613

به "پیش بینی شرایط بازار خودرو پس از کاهش قیمت دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط بازار خودرو پس از کاهش قیمت دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید