پمپئو: به دنبال راه های جدید برای مقابله با چین هستبم

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - وزیر خارجه آمریکا ضمن دامن زدن به مناقشات مرزی چین و اندونزی، از کوشش برای کشف راه های جدید برای مقابله با پکن سخن گفت.

پمپئو: به دنبال راه های جدید برای مقابله با چین هستبم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر به اندونزی مدعی شد که در همکاری با این کشور به دنبال یافتن راه های جدید برای مقابله با چین است.

وی همچنین مدعی شد کوشش های اندونزی در راستای تامین امنیت آبی، با هدف رد ادعاهای غیرقانونی پکن در دریای چین جنوبی انجام می گردد.

پمپئو پیشتر نیز در شروع سفر آسیایی به مقصد هند، سریلانکا، مالدیو و اندونزی مدعی شده بود که به دنبال بحث و تبادل نظر درباره کوشش ملت های آزاد برای مقابله با حزب کمونیست چین است.

این درحالی است که پکن بارها به پمپئو هشدار داده که ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته و دست از تخریب رابطه چین-آمریکا بردارد.

آمریکای تحت امر دونالد ترامپ با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 604

به "پمپئو: به دنبال راه های جدید برای مقابله با چین هستبم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: به دنبال راه های جدید برای مقابله با چین هستبم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید