وزارت دفاع عراق به دنبال خرید تسلیحات پیشرفته از فرانسه

به گزارش مجله صادق ویلا، وزیر دفاع عراق درباره هدف سفر اخیر خود به پاریس گفت که این وزارتخانه به دنبال عقد قرارداد با فرانسه برای خرید جنگنده های رافائل و موشک های دوربرد است.

وزارت دفاع عراق به دنبال خرید تسلیحات پیشرفته از فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آدینه عناد وزیر دفاع عراق درباره اهداف سفرش به پاریس و ملاقات با مقامات فرانسوی شرح داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی گفت که هدف از سفرش به فرانسه، تقویت توانمندی های ارتش عراق و تجهیز آن به جدیدترین تسلیحات و تجهیزات بود.

وزیر دفاع عراق با اشاره به اهمیت متنوع کردن منابع تجهیز ارتش عراق، اضافه کرد که بغداد به دنبال امضای قرارداد برای خرید جنگنده های رافائل نسل چهار پلاس و نیز موشک های دوربرد و توپ های پیشرفته است.

وی اضافه کرد که پیشنهاد عقد این قرارداد نظامی با پاریس را به هیأت دولت عراق ارائه خواهد نمود.

یک ماه پیش، کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق نیز اعلام نموده بود که مانند دولت خواستار خرید سلاح از فرانسه است، به ویژه اینکه که سلاح های این کشور از کیفیت و بازدهی قابل توجهی برخوردار است.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفته بود که صنایع نظامی فرانسه به ویژه در زمینه ساخت جنگنده های رافائل و کشتی های جنگی بسیار پیشرفته است و متنوع سازی تسلیحات عراق باید متناسب با احتیاج و کارایی آن ها باشد، لذا خرید های نظامی و تجهیز نیرو های مسلح به سلاح های روسیه، فرانسه یا آمریکا مسئله ای ایجاد نخواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 584

به "وزارت دفاع عراق به دنبال خرید تسلیحات پیشرفته از فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع عراق به دنبال خرید تسلیحات پیشرفته از فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید