نقش تغذیه در روزهای کرونا

به گزارش مجله صادق ویلا، متخصص تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به عوامل متعددی که بر سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است، ضرورت تغذیه سالم در روزهای کرونایی را مورد تاکید قرار داد.

نقش تغذیه در روزهای کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، منصور رضایی، با بیان اینکه عوامل متعددی بر سیستم ایمنی بدن اثرگذار است، اضافه نمود: داشتن روحیه قوی، شادی، خواب کافی و تغذیه مناسب از مهم ترین عوامل مؤثر بر سیستم ایمنی افراد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در بحث تغذیه مواردی وجود دارد که اگر چنانچه این توصیه ها رعایت شود سیستم ایمنی به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا خواهد کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه دریافت کافی انرژی فاکتور اساسی در تغذیه به شمار می رود، گفت: دریافت منابع پروتئینی خصوصاً در افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند ضرورت دارد، افراد ضروری است برای ارتقا سیستم ایمنی بدن خود از انواع مغزها، حبوبات و گوشت کاملاً پخته که منابع غنی پروتئین هستند، استفاده کنند.

این متخصص تغذیه پرهیز از استفاده گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و انواع کباب ها را توصیه کرد و توضیح داد: کباب انواع گوشت به دلیل نیم پز بودن احتمال انتقال آلودگی را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه با تاکید بر مصرف تخم مرغ، گفت: تخم مرغ یکی از مفید ترین مواد غذایی است که باعث ارتقا سیستم ایمنی می شود و مهم ترین نکته ای که باید درباره این منبع غذایی غنی از پروتئین رعایت شود، پخته شدن کامل آن است.

استفاده از غذاهای سهل الهضم برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن، توصیه دیگر وی به مردم بود.

رضایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: غذاهای سنتی ایرانی همانند خورش فسنجان غذایی سهل الهضم، منبع سرشار از پروتئین و کمک کننده به سیستم ایمنی بدن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه این روزها باورهای غلطی درباره مصرف لبنیات در کشور شایع شده توضیح داد: هیچ گروه از مواد غذایی جایگزین گروه های دیگر نمی تواند باشد، بنابراین باید برای ارتقا سیستم ایمنی بدن حتماً لبنیات نیز در سبد غذایی اضافه شود.

مصرف شیر با مکمل هایی نظیر عسل، خرما و یا موز توصیه دیگر این متخصص تغذیه برای کمک به سیستم ایمنی بدن در روزهای سخت کرونایی بود.

رضایی در ادامه یادآور شد: به طور کلی پروتئین ها و مصرف فراوان مایعات باید به صورت روزانه استفاده شود و افراد تاجایی که ممکن است باید از مصرف غذاهای رستورانی پرهیز کنند.

وی، تنوع غذایی و مصرف مواد غذایی تازه را از سوی مردم مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از تمام گروه های مواد غذایی اعم از میوه، سبزی، غلات، حبوبات، گوشت و لبنیات ضروری است. در مورد میوه جات و سبزی ها حتماً این نکته مورد توجه قرار گیرد که این گروه غنی از ویتامین ها باید کاملاً قابل شستشو و ضدعفونی کردن باشند که در این لیست مرکبات و موز از اهمیت بالایی برخوردارند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 290

به "نقش تغذیه در روزهای کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش تغذیه در روزهای کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید