معطلی یکماهه برای تایید مدارک تجار و دانشجویان در ترکیه ، وزارت امور خارجه پیگیری کند

به گزارش مجله صادق ویلا، اخیرا تایید مدارک تجار و دانشجویان برای کشور ترکیه با تاخیر یکماهه صورت می گیرد و فرایند انجام امور را با مشکل روبرو نموده است.

معطلی یکماهه برای تایید مدارک تجار و دانشجویان در ترکیه ، وزارت امور خارجه پیگیری کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

گروه مالی خبرنگاران، اخبار واصله نشان می دهد تجار، دانشجویان و ایرانیان مقیم کشور دوست و همسایه ترکیه در ماه ای اخیر با معطلی یکماهه تایید مدارک روبرو شده اند.

تایید رسمی اسناد و مدارک دانشجویی، ترجمه ریز نمرات، تایید ترجمه شناسنامه ها، پاسپورت ها، مدارک وکالت نامه و همچنین ترجمه قرارداد های تجاری و ده ها ترجمه دیگر که احتیاج به تایید کنسولی در سفارت ها است از احتیاج های اصلی در ارتباط با کشور ها محسوب می گردد.

افرادی که در کشور هدف کار تجاری انجام می دهند یا مدرس و دانشجو هستند و یا کار مالی -تجاری انجام می دهند پیوسته به ترجمه مدارک در ارتباط با کار یا اقامت و یا شغل خود احتیاج فوری دارند. این گروه از هموطنان در حوزه ترکیه بیش از یکماه است که در انتظار مهر تایید مدارک ترجمه رسمی شده خود هستند که به کنسولگری سفارت ارائه نموده اند و این دیرکرد عامل تاخیر بسیاری از امور تجاری، دانشجویی و حقوقی شده است. در واقع مدارک ترجمه شده از سوی دارالترجمه های رسمی اعم از دانشجوئی، بازرگانی، قرارداد ها و دعاوی حقوقی بعد از اینکه به تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ایران می رسد لزوما باید به تایید سر کنسولی کشور هدف در ایران برسد.

اخیرا (بعد از بروز کرونا) تایید مدارک ترجمه شده و ممهور کردن کنسولی بیشتر از یکماه زمان می برد، بدین صورت که اول باید متقاضی نوبت بگیرد و بعد از آن معین زمان ارائه مدارک به سرکنسولی اعلام می گردد و بعد از 25 روز تاییدیه را دریافت می کنند. بعنوان مثال مدارکی که در اول تیرماه برای تایید ترجمه داده شده در 29 تیر بدست متقاضی رسیده است که این معطلی آسیب جدی به قرارداد های تجاری و مدارک و اسناد دادگاهی و مدارک ضروری مکاتباتی وارد می نماید. جالب این است که در هر نوبت تنها 20 مدرک برای تایید از طرف سر کنسولی قبول می گردد و اگر فردی بیش از این تعداد مدارک داشته باشد باید در نوبت دیگری مراجعه نماید! مراجعین و متقاضیان و در صف ماندگان احتیاج به توجه ویژه سفارت و سر کنسولی به این مهم دارند بالاخص که ایران بیشترین گروه دانشجویی و شرکت های تجاری را در کشور ترکیه دارد بنابراین به نظر می رسد وزارت امور خارجه بایستی نسبت به برطرف این مشکل هر چه زودتر اقدام نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 465

به "معطلی یکماهه برای تایید مدارک تجار و دانشجویان در ترکیه ، وزارت امور خارجه پیگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معطلی یکماهه برای تایید مدارک تجار و دانشجویان در ترکیه ، وزارت امور خارجه پیگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید