لاوروف: اتحادیه اروپا عمداً چارچوب روابط با روسیه را از بین برد

به گزارش مجله صادق ویلا، وزیر خارجه روسیه با شرح اظهارات اخیرش درباره امکان توقف روابط با اتحادیه اروپا، تأکید کرد: بروکسل بطور عمد، خود مبتکر از بین بردن چارچوب روابط با مسکو است، البته ما همچنان حاضر به آنالیز مسائل هستیم.

لاوروف: اتحادیه اروپا عمداً چارچوب روابط با روسیه را از بین برد

با ما سفر کنید و با اروپا تور لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سرانجام مذاکرات با همتای فنلاندی خود در مسکو گفت که مسکو آمادگی دارد تا تمامی مسائل بوجود آمده را با اتحادیه اروپا آنالیز کند، ولی چارچوب روابط دوجانبه عمداً از جانب بروکسل نابود شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف گفت: ما آماده مصاحبه و آنالیز تمامی مسائل هستیم. زمانی که چنین اقدامی جوابگوی منافع ملی روسیه نیز باشد، ما حاضر به همکاری در مورد تمامی مسائل مورد علاقه طرفین هستیم. ولی این واقعیت را نباید فراموش کرد که چارچوب روابط دوجانبه به ابتکارعمل خود بروکسل و بطور عمدی از بین برده شده است.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره مصاحبه اخیر خود و هشدار درباره امکان توقف روابط با اتحادیه اروپا، یادآور شد: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا بعد از بازگشت از سفرش به مسکو، اظهارات زیادی داشت، از جمله اینکه روسیه انتظارات وی را برآورده نکرده، نتوانسته به یک کشور دموکراتیک مدرن تبدیل گردد و به سرعت در حال دور شدن از اروپاست. در یک کلام، یعنی به نظر می رسد که دیگر امیدی به روسیه نیست. و همه این سخنان، چند روز قبل از مصاحبه من بود که دقیقاً این سئوال مطرح شد که با توجه به این شرایط، آیا مسکو حاضر به قطع روابط با بروکسل خواهد بود. طبیعی است که اگر با توجه به اقدامات اتحادیه اروپا به منافع ملی ما آسیب برسد، چنین مسئله ای بعید نیست.

سرگئی لاوروف در پاسخ به سئوال دیگری درباره اقدامات ضروری برای تقویت امنیت در قاره اروپا، گفت: تقویت امنیت در منطقه احتیاج به اقدامات مشترک و کاهش وخامت اوضاع دارد و در این راستا پیشنهاد رئیس جمهوری فنلاند درباره امنیت هوایی در منطقه دریای بالتیک، مطرح شده است. البته مواضع ناتو اجازه نمی دهد که این ابتکارعمل تحقق یابد. کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی تمایلی ندارند توافق گردد که تمامی پروازهای هواپیماهای نظامی در آسمان منطقه بالتیک با فرکانس روشن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 790

به "لاوروف: اتحادیه اروپا عمداً چارچوب روابط با روسیه را از بین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: اتحادیه اروپا عمداً چارچوب روابط با روسیه را از بین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید