فیروزآبادی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول ساماندهی فراوری و توزیع محتوا و اخبار جعلی است

به گزارش مجله صادق ویلا، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در ملاقات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت نقش این وزارتخانه بر ساماندهی حوزه فراوری و توزیع محتوا در کشور و شناسایی اخبار جعلی تاکید نمود.

فیروزآبادی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول ساماندهی فراوری و توزیع محتوا و اخبار جعلی است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور به همراه جمعی از معاونان و مدیران این مرکز با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاقات نموده و درخصوص تحولات فضای مجازی و تاثیر آن بر این حوزه تاکید نمود.

بنابراین گزارش، فیروزآبادی در این ملاقات با اشاره به ضرورت پیگیری طرح تحول در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متناسب با تحولات فضای مجازی در جهان و براساس ماموریت های خود نسبت به اجرای طرح تحول در این وزارتخانه اقدام کند و احتیاج است تا سایر دستگاه ها برای پیشبرد برنامه تحول آن به خصوص سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه حمایت و همراهی لازم را انجام دهند.

وی درخصوص فراوری و توزیع محتوا در فضای مجازی اضافه نمود: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور مسئولیت آنالیز و پیگیری اخبار جعلی بر عهده وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است. بعلاوه این وزارتخانه می تواند برای ساماندهی فراوری و توزیع محتوا از سوی کاربران غیر حرفه ای (UGC) و افزایش کاربر محور شدن این فضا نقش موثری ایفا نماید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با تاکید بر ضرورت تقسیم کار حاکمیتی و شفاف سازی ماموریت های حوزه های فرهنگی و محتوایی باتوجه به تعارض و تداخل ماموریت دستگاههای مشمول در این حوزه توضیح داد: باید در روش های ممیزی با توجه به توسعه عرضه محصولات در فضای مجازی بازنگری گردد.

در ادامه این ملاقات، دکتر اسماعیلی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام جدی برای برطرف چالش های فرهنگی ناشی از توسعه فضای مجازی در کشور و تقسیم کار دستگاهی متناسب با تحولات فضای مجازی دارد، اما در حوزه تحول ساختاری در این وزارتخانه، احتیاج به پشتیبانی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور است.

وی اضافه نمود: این وزارتخانه آمادگی دارد تا با شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور در حوزه های ماموریتی و در جهت منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حمایت و دفاع از حقوق کاربران و فراوری کنندگان محتوا همکاری و هماهنگی بیشتر داشته باشد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به این که شورای عالی فضای مجازی می تواند نقش بسیار مهمی در تقسیم کار تخصصی و حرفه ای بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگ و محتوا در فضای مجازی ایفا نماید، توضیح داد: با توجه به طراحی و ارایه طرح جامع نظام رسانه ای کشور به مجلس شورای اسلامی، آمادگی همکاری در این موضوع با مرکز ملی فضای مجازی در این وزارتخانه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1096

به "فیروزآبادی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول ساماندهی فراوری و توزیع محتوا و اخبار جعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزآبادی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول ساماندهی فراوری و توزیع محتوا و اخبار جعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید