عمران خان: معاهده صلح افغانستان آغازی بر سرانجام جنگ در منطقه است

به گزارش مجله صادق ویلا، نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز خرسندی از امضا معاهده صلح میان طالبان و آمریکا گفت: این معاهده می تواند نقطه ای مهم برای پایان یافتن جنگ در منطقه باشد.

عمران خان: معاهده صلح افغانستان آغازی بر سرانجام جنگ در منطقه است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، عمران خان نخست وزیر پاکستان از امضا معاهده صلح میان طالبان و آمریکا ابزار رضایت کرد.

وی شرح داد: منطقه ما چند دهه درگیر سخت ترین جنگ ها بوده است و این معاهده می تواند نقطه ای مهم در خاتمه یافتن نا امنی ها باشد.

عمران خان گفت: پاکستان تمام تلاش خود را برای به امضا رسیدن این تفاهم نامه انجام داد و طرفین معاهده این موضوع را به خوبی می دانند.

نخست وزیر پاکستان گفت: همیشه به این اصل اعتقاد داشتم که هر مسئله ای از طریق مذاکره قابل حل است.

رهبر حزب تحریک انصاف از دو طرف معاهده خواست به افرادی که قصد دارند اجرای معاهده را به تاخیر انداخته یا مانع آن شوند فرصت جولان ندهند.

عمران خان تاکید کرد: امنیت در افغانستان به صورت مستقیم با امنیت در پاکستان ارتباط دارد از این رو اسلام آباد بیش از همه خواهان برقراری صلح در همسایه شمالی خود است.

گفتنی است آمریکا از حدود یک سال قبل برای خارج شدن از باتلاق افغانستان دست به دامان دولت اسلام آباد شده و خواسته بود زمینه مذاکره و صلح با طالبان فراهم شود.

ترامپ در سالی که منتهی به انتخابات در آمریکاست تلاش می کند خود را در حل مسائل تاریخی کشورش موثر جلوه داده و احتمال پیروزی خود را افزایش دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 132

به "عمران خان: معاهده صلح افغانستان آغازی بر سرانجام جنگ در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: معاهده صلح افغانستان آغازی بر سرانجام جنگ در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید