صادرات به عراق ادامه دارد

به گزارش مجله صادق ویلا، رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق می گوید صادرات ایران به عراق ادامه دارد.

صادرات به عراق ادامه دارد

یحیی آل اسحاق در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آخرین شرایط تردد در مرزهای مشترک ایران و عراق، اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز بارها اعلام نموده ایم، رابطه مالی و همکاری و همراهی دو کشور با یکدیگر در این عرصه ادامه خواهد داشت و حتی اگر در کوتاه مدت نیز بعضی مسائل باعث کاهش کوتاه مدت همکاری ها شود، در سریع ترین زمان ممکن کار به حالت عادی باز می شود.

به گفته وی، در حال حاضر و با توجه به مشکل به وجود آمده تحت تاثیر شیوع کرونا، دو کشور در حال کوشش هستند که تهمیدات بهداشتی در مرزها را افزایش دهند و با بالا رفتن امکانات، تهدیدها و نگرانی ها کاهش یابد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به فعال بودن مرزهای مشترک شمالی دو کشور، گفت: در حال حاضر مرزهای شمالی مشترک فعال هستند و مرزهای جنوبی نیز با توجه به احتیاج و به وجود آوردن تمهیدات لازم، گاهی بسته می شوند و گاهی باز می شوند. در کل دلیل بسته شدن این مرزها نیز به وجود آوردن مقدمات لازم برای افزایش زیرساخت های بهداشتی در مرزهای مشترک است.

آل اسحاق با بیان اینکه تاجران و تولیدکنندگان ایرانی، ارتباط گسترده ای با طرف های عراقی دارند، بیان نمود: در طول روزهای گذشته صادرات ایران به عراق ادامه داشته و هرجا مرزی بسته بوده، کالا از مرزی دیگر منتقل شده است. تاجران ایرانی خود با عراقی ها و گمرک های مشترک در تماس هستند و اطلاعات مربوط به چگونگی صادرات کالاهایشان را در اختیار دارند. از این رو نگرانی در زمینه قطع یا محدود شدن صادرات ایران به عراق وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 164

به "صادرات به عراق ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات به عراق ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید