دلایل افزایش قیمت اوراق مسکن

به گزارش مجله صادق ویلا، مروری بر قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که قیمت این اوراق از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا به امروز افزایش چشمگیری داشته است. براین اساس و طبق آخرین قیمت ها زوج های تهرانی برای تهیه وام 240 میلیونی مسکن و جعاله در حال حاضر باید 38 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت نمایند در حالی که این میزان در ابتدای اردیبهشت ماه 22 میلیون و 752 هزار تومان بود. به عبارت دیگر قیمت اوراق مسکن در 40 روز بیش از 15 میلیون تومان افزایش یافته است.

دلایل افزایش قیمت اوراق مسکن

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش ایسنا، در این راستا و بر اساس اطلاعاتی که فرابورس در اختیار ایسنا قرار داده است حاکی از آن است که در اسفندماه سال 1398 با افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن قیمت اوراق به حدود 60 هزار تومان رسید، اما دلیل قیمت های بالای این روز ها هم این است که معمولا ماه های اردیبهشت، شهریور و اسفندماه بازه های زمانی پرمعامله در بازار مسکن محسوب می گردد هر چند در بعضی سال ها با توجه به شرایط مالی و تاثیرگذاری بازار های رقیب بازه های سنتی رونق مسکن تغییر نموده است.

این اطلاعات می گویند افزایش سقف وام جعاله از 20 به 40 میلیون تومان نیز انگیزه خرید اوراق تسهیلات مسکن و افزایش تقاضا و قیمت آن را در پی داشته است. بر این اساس فرابورس اولین تسه سال 1399 با گشایش نماد تسه 9901 (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین ماه سال جاری) در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال 1399 را شروع کرد که این قیمت نیز با میانگین 46 هزار و 360 تومان کشف شد.

بر اساس این گزارش شورای پول و اعتبار در سوم دی ماه سال گذشته افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن را تصویب کرد. این تسهیلات در تهران به صورت انفرادی تا 100 میلیون تومان و برای زوجین تا 200 میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین این نوع وام در مراکز استان ها و شهر های بالای 200 هزار نفر جمعیت نیز به صورت انفرادی 80 میلیون تومان و برای زوجین تا 160 میلیون تومان و سایر مناطق شهری تا 60 میلیون تومان به صورت فردی و 120 میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته است.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک ها توسط بانک مسکن و بانک های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ 40 میلیون تومان افزایش یافت وام جعاله قبلا 20 میلیون تومان بود.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 286

به "دلایل افزایش قیمت اوراق مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل افزایش قیمت اوراق مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید