خبرنگاران معاون وزیر: کنکور دو هفته تا 20 روز بعد از انتها امتحانات پایه دوازدهم برگزار می گردد

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران- خبرنگاران- علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره کنکور با سازمان سنجش است، گفت: دو هفته تا 20 روز بعد از خاتمه امتحانات پایه دوازدهم، کنکور برگزار می گردد.

خبرنگاران معاون وزیر: کنکور دو هفته تا 20 روز بعد از انتها امتحانات پایه دوازدهم برگزار می گردد

به گزارش یکشنبه شب وزارت آموزش وپرورش، کمرئی با اعلام این خبر اضافه کرد: کنکور بعد از خاتمه امتحانات پایه دوازدهم دانش آموزان برگزار می گردد و برای همین کنکور تابعی از بازگشایی مدارس است و حدس می زنیم خردادماه ایام امتحانات باشد و با توجه به شرایط پیش آمده، به نظر می آید امتحانات تا بخشی از تیرماه ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: در دو هفته تا 20 روز بعد از خاتمه امتحانات پایه دوازدهم کنکور برگزار می گردد و در حال حاضر مسأله تعطیلی مدارس، نظام های آموزشی را تحت الشعاع قرار داده است و 80 درصد دانش آموزان جهان با اختلال آموزش روبرو شدند.

کمرئی با اشاره به تحقق 70درصدی آموزش ها تا امروز، توضیح داد: در ایران 15 میلیون دانش آموز به دلیل پیشگیری از کرونا تعطیل هستند و از انجا که سلامت دانش آموزان اولویت اول ماست باید مجوز حضور دانش آموزان داده گردد و سلامت قطعی تضمین گردد .

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید نمود: تا زمانی که این موضوع روشن نگردد و تضمین سلامتی را نگیریم، اصرار به حضور دانش آموزان نداریم؛ هر چند که آموزش مهم است.

کمرئی با اشاره به اینکه پروتکل های وزارت بهداشت و اجرای آن برای ما قابل اهمیت است، گفت: اگر ما در تنگنای زمانی قرار بگیریم، باید طبق پروتکل های وزارت بهداشت مدارس را بازگشایی کنیم و بر اساس این پروتکل هایی که در فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد باید آموزش و پرورش رویه قبل خود را در صورت ادامه دار شدن شیوع ویروس و بازگشایی مدارس تغییر دهد .

وی در ادامه اضافه کرد: ولی ما نمی توانیم در فضای 35 متری با 35 دانش آموز این قواعد را اجرا کنیم و بر این اساس باید راه های مختلف را در نظر بگیریم .

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به معین تکلیف شهریه مدارس غیردولتی، گفت: این موضوع مربوط به سازمان مدارس غیردولتی است و شورای نظارت استان و مرکزی باید تصمیم گیری نمایند.

وی با بیان اینکه مدارس تیزهوشان در فضای مجازی آموزش ها را انجام می دهند، اضافه کرد: فراوری و پخش تعداد 838 برنامه به میزان 419 ساعت در تلویزیون را از 10 اسفند سال 98 پیگیری کردیم و دانش آموزان زیادی از برنامه ها استفاده کردند و البته آموزش مجازی و جزوه هایی که برای دانش آموزان ارسال می گردد، نیز در حال اجرا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 222

به "خبرنگاران معاون وزیر: کنکور دو هفته تا 20 روز بعد از انتها امتحانات پایه دوازدهم برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر: کنکور دو هفته تا 20 روز بعد از انتها امتحانات پایه دوازدهم برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید