خبرنگاران خرامه ، یکصدا علیه کرونا

به گزارش مجله صادق ویلا، شیراز - خبرنگاران- به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان خرامه ، تمهیدات بهداشتی در این شهرستان اعمال شده و نظارت بر مراکز عرضه خدمات شهری افزایش یافته است ، پلمب هفت نانوایی ، 2 قهوه خانه و 2 فروشگاه مواد غذایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کردند و جمع آوری 113 قلیان در این شهرستان طی دو روز گذشته اجرا شده است.

خبرنگاران خرامه ، یکصدا علیه کرونا

مصطفی دانش رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه روز پنج شنبه گفت : به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کارشناسان بهداشت محیط در طی بازدید ضربتی که با حکم دادستان و همکاری اماکن و نیروی انتظامی انجام شد، هفت نانوایی،دو فروشگاه عظیم مواد غذایی و دو قهوه خانه را پلمب کردند.

وی گفت: یکی از مواردی که می تواند موضوع کرونا را تشدید و در شیوع آن تأثیر بگذارد استعمال دخانیات بخصوص قلیان است. این موضوع بسیار حائزاهمیت است و اولین کاری که انجام شد با دستور دادستان برای جمع آوری و برخورد با تمام کسانی که قلیان ارائه می دهند اقدام شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه از جمع آوری بیش از 113مورد قلیان و پلمب سه قهوه خانه متخلف در این شهرستان اطلاع داد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کارشناسان بهداشت محیط در طی بازدید ضربتی که با حکم دادستان و همکاری اماکن و نیروی انتظامی انجام شد، 113مورد قلیان در قهوه خانه های سطح شهر جمع آوری کردند و سه قهوه خانه پلمب نیز شد.

دانش در مورد فعالیت نانوایی ها دراین شهرستان هم گفت: کلیه نانوایی ها باید به صورت کامل اصول بهداشتی و ضدعفونی طبق ضوابط شبکه بهداشت و درمان را رعایت نمایند و دستگاه های پرداخت الکترونیک در دسترس مشتریان باشد که در غیراین صورت برخورد جدی خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه متصدیان نانوایی ها باید در طول کار نیز به طور مداوم از دستکش استفاده نمایند و دست های خود را با آب و صابون بشویند گفت: فاصله نانوا با مشتری باید بیش از 1.5 متر باشد و پیشخوان از مشتری باید دورتر از محل پخت قرار داده گردد.

او اضافه نمود: مردم می توانند تمام شکایت های بهداشت محیطی خود را با سامانه رسیدگی به شکایت های مردمی 190وزارت بهداشت پیگیری نمایند.

رییس شبکه بهداشت و درمان خرامه همچنین با اشاره به اینکه دستورالعمل های لازم در برابر کرونا به واحدهای نانوایی سطح شهرستان ابلاغ شده اضافه نمود: با اقدامات اجرا شده در روزهای گذشته بازرسی بر نحوه ارایه خدمات واحدهای صنفی به ویژه نانوایی ها در دو نوبت صبح و عصر از سوی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان با همکاری اتاق اصناف، اماکن و صنعت و معدن اجرا شده است.

او با اشاره به نقش مهم بازرسان بهداشت محیط در برنامه پیشگیری از کرونا اضافه نمود:در این بازدید ها ، علاوه بر آموزش متصدیان این واحدها و تاکید بر رعایت موازین بهداشتی از جمله شست و شوی دست و ضدعفونی سطوح، از نانوایی های در سطح شهر،آرایشگاهها، رستوران و بیرون برهاو سوپرمارکت ها بازدید شد.

دانش با بیان اینکه مکان های عمومی و صنف های پرتردد عامل شیوع ویروس کرونا هستند، اضافه نمود: ضروری است همه اصناف خود را به رعایت شاخص های معین شده بهداشتی ملزم نمایند تا از ابتلا به این ویروس پیشگیری گردد.

با شناسایی 19 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس آمار کنونی مبتلایان این استان به 170 نفر رسیده است.مجموع افرادی که با این بیماری فوت نموده اند در استان فارس به 6 مورد رسید. از 6 نفر فرد مبتلای فوت شده ، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و 4 نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند، بنابراین افراد مبتلا به بیماری های مزمن باید دقت بیشتری در رعایت نکات بهداشتی انجام دهند.

60 درصد مبتلایان در استان فارس مرد و 40 درصد زن بوده اند.بیشترین موارد ابتلا در فارس، در گروه سنی 10 تا 49 سال و پس از آن در گروه سنی 50 سال و بالاتر قرار دارند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

شهرستان خرامه در فاصله 82 کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 158

به "خبرنگاران خرامه ، یکصدا علیه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرامه ، یکصدا علیه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید