خبرنگاران تندباد و خیزش گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

به گزارش مجله صادق ویلا، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وزش باد شدید در این استان، گفت: شکل گیری تندباد از سوم فروردین در استان شروع شد و پیش بینی می گردد تا انتها هفته در استان تداوم داشته باشد.

خبرنگاران تندباد و خیزش گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

مهران چراغپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: وزش باد در روز شنبه در بعضی ساعات به حدود 100 کیلومتر بر ساعت در استان رسید که نه تنها گرد و خاک انتقالی از کشور عراق را با خود به همراه دارد بلکه به سبب خشکی هوا و رطوبت کم منجر به خیزش گرد و خاک محلی نیز شده و هوا را برای گروه های حساس ناسالم نموده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می گردد این شرایط تا سرانجام هفته در استان تداوم داشته باشد اما از شدت آن در بعضی ساعات کاسته می گردد.

چراغپور همچنین از وقوع رگبارهای بهاری در استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ برای سرانجام هفته اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد این سامانه بارشی حدود 10 میلیمتر بارش در این شهرستان برجا بگذارد اما از آنجاکه ممکن است الگوهای بارشی تا آن موقع تغییر کند در روزهای آینده اطلاعیه های جدید صادر می گردد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: الگوهای پیش یابی حاکی از آن است که تا 20 فروردین بارش موثری برای استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران، اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد، کیفیت هوا در وضع پاک، 50 تا 100 شرایط سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی، ریوی، سالمندان و بچه ها)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 هزار بسیار ناسالم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 872

به "خبرنگاران تندباد و خیزش گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تندباد و خیزش گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید