خبرنگاران بیش از 5 هزار نفر با علایم مشکوک به کرونا در مهاباد شناسایی شدند

به گزارش مجله صادق ویلا، مهاباد- خبرنگاران- مسوول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: پنج هزار و 771 نفر با علایم مشکوک به کرونا در قالب 2 مرحله طرح غربالگری ویروس کووید-19 شناسایی و به مراکز 16 ساعته معرفی شدند.

خبرنگاران بیش از 5 هزار نفر با علایم مشکوک به کرونا در مهاباد شناسایی شدند

جعفر احمدنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طی مرحله نخست طرح ملی غربالگری کرونا برای پایش و شناسایی بیماران مبتلا به کووید-19 که جامع هدف آن تمام گروه های سنی بود، 240 هزار مهابادی پایش و از این تعداد 2 هزار نفر مشکوک شناسایی شدند.

وی ادامه داد: مرحله دوم این طرح نیز که در بین افراد بالای 15 سال اجرا شد، بیش از 170 هزار نفر مورد پایش قرار گرفته و طی آن سه هزار و 771 نفر دارای علایم مشکوک جهت آنالیز و انجام آزمایش به مراکز درمانی معرفی شدند.

مسوول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه مرحله سوم غربالگری کرونا نیز شروع شده است، بیان نمود: در این مرحله نیز تمامی گروه های سنی هدف با اولویت سالمندان، مادران باردار، بچه ها و افراد با بیماری زمینه ای در قالب سامانه 4030 برای مقابله کرونا غربالگری می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 241 هزار مهابادی در این طرح ارزیابی خواهند شد، اضافه نمود: شهروندان در صورت تماس به وسیله شماره 4030 اطلاعات و موارد پرسش شده را به صورت دقیق در اختیار کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان قرار دهند.

احمدی اضافه نمود: مراقبان سلامت، بهورزان و ماماها طی تماس و آنالیز شرایط سلامت شهروندان در صورت وجود عوامل مشکوک افراد را به مراکز درمانی برای دریافت خدمات اولیه سلامت معرفی خواهند کرد.

وی گفت: راه اصلی مقابله با ویروس کرونا شناسایی بیماران، جداسازی آنان و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس به وسیله به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است.

وی با اشاره اینکه این ویروس بسیار مسری است، تاکید نمود: شهروندان تا حدامکان از تجمع و حضور در مراکز پرازدحام جلوگیری نمایند زیرا که این مهم در پیشگیری و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در ماه گذشته در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا قرار داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 483

به "خبرنگاران بیش از 5 هزار نفر با علایم مشکوک به کرونا در مهاباد شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 5 هزار نفر با علایم مشکوک به کرونا در مهاباد شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید